Την άποψη ότι Τρωικός Πόλεμος διεξήχθη περίπου 150 χρόνια πριν από το 1200 πΧ εκφράζει ο μαθηματικός ερευνητής Αρχαιοαστρονομίας δρ. Μηνάς Τσικριτσής, ο οποίος με τη συνεργασία του αστροφυσικού Ξενοφώντα Μουσά, παρουσιάζει στοιχεία βάσει των οποίων πιθανολογείται ότι ο Τρωικός Πόλεμος ξεκίνησε το 1347 πΧ.
«Η προσέγγιση αυτή είναι πιθανό να αμφισβητηθεί από τις γνωστές ιστορικές αντιλήψεις που μαθαίνουμε στο σχολείο και θέλουν τον Τρωικό Πόλεμο περίπου το 1200 πΧ. Τα συμπεράσματά μας μεταφέρουν χρονολογικά τα γεγονότα 150 χρόνια πίσω από την καθιερωμένη άποψη. Έτσι πιθανότατα ο Τρωικός Πόλεμος ξεκινά το 1347 πΧ και η γέννηση του Ηρακλή είναι το 1406 πΧ» επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Τσικριτσής.
Τα στοιχεία της έρευνάς του, ο κ. Τσικριτσής, θα τα παρουσιάσει σε εκδήλωση που διοργανώνει ο Πολιτιστικός Σύλλογος Μινωικός Πολιτισμός και θα πραγματοποιηθεί αύριο Σάββατο στη δημοτική αίθουσα Ανδρόγεω στο Ηράκλειο Κρήτης.
Θέμα της παρουσίασης του ερευνητή είναι: «Η Αρχαιοαστρονομία στην ερμηνεία αρχαιολογικών ευρημάτων και ιστορικών αναφορών» και σχετίζεται με τρεις ηλιακές εκλείψεις που σε συνδυασμό προσδιορίζουν τη χρονολόγηση της γέννησης του Θηβαίου Ηρακλή και την περίοδο που έγινε ο Τρωικός Πόλεμος.
«Τα στοιχεία αποκτούν μια σταθερή βάση, η οποία συνδυάζει αρχαιοαστρονομικές παρατηρήσεις, με αρχαιολογικά και ιστορικά στοιχεία από τον χετιτικό, αιγυπτιακό και μυκηναϊκό πολιτισμό. Έτσι μπορεί να ξεκινήσει μια νέα αναζήτηση της σχέσης των γεγονότων του Τρωικού Πολέμου και της περιγραφής του Ομήρου» λέει ο κ. Τσικριτσής και προσθέτει πως τα γεγονότα αυτά συνδέονται με ηλιακές εκλείψεις κατά τη μάχη γύρω από το σώμα του Πατρόκλου* και τη Μνηστηροφονία, που συμβαίνουν με διαφορά 10 σεληνιακών ετών όπως περιγράφονται από τον Όμηρο. «Παράλληλα τα γεγονότα αυτά συσχετίζονται άμεσα με την περίοδο χρονολόγησης της γέννησης του Θηβαίου Ηρακλή που απέχει μια γενεά από τους συντελεστές του Τρωικού Πολέμου» επισημαίνει.
Σύμφωνα με τον ερευνητή, η έρευνα για την Τροία δεν εξαντλείται σήμερα στον Όμηρο. Οι κλασικές σπουδές που ασχολούνται με το τρωικό πρόβλημα αξιοποιούν και άλλους τομείς έρευνας και επιστημών. Έτσι τα δεδομένα προσδιορισμού του χρόνου καταστροφής της Τροίας μπορούν να προκύψουν από τις εξής πηγές:
1. Αστρονομικές περιγραφές που διασώζονται στο έπος του Ομήρου και στα ορφικά κείμενα.
2. Αρχαιολογικά ευρήματα πρόσφατα και παλαιά από τις ανασκαφές στην Τροία.
3. Ιστορικά στοιχεία που αντλούμε από επιγραφές σε γραμμική Β στον ελλαδικό χώρο, όσο και σε ορισμένες συμφωνίες σε πινακίδες που βρέθηκαν στην περιοχή της Χατούσας που συνδέουν το Ίλιον–Τροία, με τους Αχαιούς και Αιγυπτίους.
4. Ειδικά το αρχείο της γραμμικής Β των περίπου 400 κατεστραμμένων αρμάτων της Κνωσού, δείχνει τη συσχέτιση με την επιστροφή του Ιδομενέα από την Τροία και είναι η πρώτη καταγραφή σε αρχείο που σχετίζεται με λάφυρα του Τρωικού Πολέμου.
Η χρονολογική προσέγγιση της δράσης των ηρώων και μυθικών προσώπων όπως: Ορφέα, Ηρακλή, Κάδμου, Δαναού, Αχιλλέα, Οδυσσέα και πολλών άλλων θα συμβάλει στην ιστορικοποίησή τους, υποστηρίζει ο κ. Τσικριτσής με αποτέλεσμα να συνδεθεί και να αποσυμβολοποιηθεί η δράση τους μέσα σε ιστορικό πλαίσιο.
«Σύμφωνα με την ανάλυση των εκλείψεων που πραγματοποιήσαμε σε συνδυασμό με τα στοιχεία που αντλούνται από τα κείμενα του χετιτικού, αιγυπτιακού και μυκηναϊκού πολιτισμού θεωρούμε ότι οι παράμετροι συγκλίνουν με τα αστρονομικά φαινόμενα που καταδεικνύουν ως ημερομηνία της επιστροφής του Οδυσσέα, την 16η Οκτωβρίου 1327 πΧ και την άλωση της Τροίας τον Απρίλιο του 1337πΧ» υποστηρίζει ο κ. Τσικριτσής.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Σημείωση
Ο Πάτροκλος (αρχ. ελλ. Πάτροκλος ή Πατροκλῆς < πατῆρ + κλέος (δόξα), "η δόξα του πατέρα, αυτός που δοξάζει τον πατέρα του"[εκκρεμεί παραπομπή]) ήταν γιος του Μενοίτιου και εγγονός του Άκτορα και της Αίγινας εξ ου και Ακτορίδης επονομαζόμενος. Ήταν ο επιστήθιος και ο μοναδικός φίλος του Αχιλλέα, του οποίου ο παππούς, ο Αιακός, ήταν γιος της Αίγιναςόπως και ο Μενοίτιος. Όταν ήταν ακόμη μικρό παιδί και ζούσε στην ιδιαίτερη πατρίδα του, τον Οπούντα της Λοκρίδας*, σκότωσε πάνω στο παιχνίδι ένα συνομήλικό του αρχοντόπουλο, τον Κλησώνυμο, το γιο του Αμφιδάμαντα. Αν και ήταν ανήλικος, ο Πάτροκλος έπρεπε να φύγει από τον τόπο του, γιατί τον βάραινε το αίμα του νεκρού. Έτσι ο πατέρας του τον έφερε στον Πηλέα, που τον ανάθρεψε μαζί με τον Αχιλλέα σαν δικό του παιδί.
Στήν αρχαιολογική εκσκαφή που εξελίσσεται στην νησίδα "Μήτρος" (από το Μητρόπολις), από το 2005, στην παραλία Τραγάνας Λοκρίδας,για να χαρακτηρίσουν την σπουδαιότητα της ανασκαφής , αλλά και την χρονολογία των ευρημάτων , τα υπολείμματα των κτιρίων που βρέθηκαν ,ονομάστηκαν , "θερινό ανάκτορο του Πατρόκλου".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου