Ενημερώνουμε όλους τους/τις
ενδιαφερόμενους/ες ότι η Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης και το
Ίδρυμα Νεολαίας Δια Βίου Μάθησης σε συνεργασία με τον Δήμο Λοκρών,
θέτουν σε λειτουργία, τα Κέντρα δια Βίου Μάθησης.
Η λειτουργία των Κ.Δ.Β.Μ. είναι σημαντική για τις τοπικές κοινωνίες και υπαγορεύεται από τον ρόλο των Δήμων ως πυλώνας εφαρμογής κοινωνικής πολιτικής. Η Αυτοδιοίκηση διανύει μία δύσκολη εποχή, αλλά δίνεται η δυνατότητα στους Δήμους χωρίς κόστος να προσφέρουν Προγράμματα Δια Βίου Εκπαίδευσης.
Η λειτουργία των Κ.Δ.Β.Μ. είναι σημαντική για τις τοπικές κοινωνίες και υπαγορεύεται από τον ρόλο των Δήμων ως πυλώνας εφαρμογής κοινωνικής πολιτικής. Η Αυτοδιοίκηση διανύει μία δύσκολη εποχή, αλλά δίνεται η δυνατότητα στους Δήμους χωρίς κόστος να προσφέρουν Προγράμματα Δια Βίου Εκπαίδευσης.
Το πρόγραμμα απευθύνεται
σε όλους τους ενήλικες πολίτες κάθε εθνικής προέλευσης και μόρφωσης.
Οι χώροι εκπαίδευσης θα είναι οι
εξής:
1 Αίθουσα εκδηλώσεων
Δημοτικού Καταστήματος Λιβανατών
2 Αίθουσα εκδηλώσεων
Δημοτικού Καταστήματος Μαλεσίνας
3 Αίθουσα εκδηλώσεων
Δημοτικού Καταστήματος Μαρτίνου
4 Αίθουσα εκδηλώσεων
Δημοτικού Καταστήματος Αταλάντης
5 Αίθουσα Συνεδριάσεων
Δημοτικού Σχολείου Εξάρχου
6 Αίθουσα εκδηλώσεων
Πολιτιστικού Κέντρου Τραγάνας
8 Αίθουσα Συνεδριάσεων
Κοινοτικού Καταστήματος Αρκίτσας
9 Αίθουσα Συνεδριάσεων
Κοινοτικού Καταστήματος Λάρυμνας
10 Αίθουσα εκδηλώσεων
Κοινοτικού Καταστήματος Τραγάνας
11 Αίθουσα Πληροφορικής
Γυμνασίου- Λυκείου Μαλεσίνας
12 Αίθουσα Πληροφορικής
Γυμνασίου- Λυκείου Αταλάντης
13 Αίθουσα Πληροφορικής
Γυμνασίου- Λυκείου Λιβανατών
14 Αίθουσα Πληροφορικής
Γυμνασίου- Λυκείου Μαρτίνου
15 Αίθουσα εκδηλώσεων
Πολιτιστικού Κέντρου Λάρυμνας
16 Αίθουσα Δημοτικού
Σχολείου Καλαποδίου
Τα θεματικά παιδία που
θα μπορούν να επιλέξουν οι εκπαιδευόμενοι είναι τα εξής:
1. ΟΙΚΟΝΟΜΙA –
EΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
1.1. Καινοτομία –
Επιχειρηματικότητα – Διοίκηση Επιχειρήσεων 25Ω
1.2. Κοινωνική Οικονομία και
Κοινωνική Επιχειρηματικότητα 50Ω
1.3. Επιχειρηματικότητα και
Τουριστική – Πολιτιστική Ανάπτυξη 25Ω
1.4. Αγροτική Επιχειρηματικότητα –
Marketing Αγροτικών Προϊόντων 25Ω
1.5. Βιολογικά Προϊόντα: Παραγωγή
– Πιστοποίηση – Διάθεση 25Ω
1.6. Ηλεκτρονική
Επιχειρηματικότητα – e-επιχειρείν 25Ω
1.7. Πράσινη Επιχειρηματικότητα
25Ω
1.8. Δημιουργώ τη δική μου
επιχείρηση 25Ω
1.9. Σύγχρονες Τραπεζικές
Συναλλαγές 25Ω
1.10. Υπολογίζοντας τις δαπάνες
του νοικοκυριού 25Ω
1.11. Συμβουλευτική σταδιοδρομίας
25Ω
1.12. Επαγγελματική ενεργοποίηση
ανέργων γυναικών 25Ω
2. ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ –
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
2.1 Περιβάλλον και καθημερινή ζωή
25Ω
2.2 Γεωργία και Φυσικοί Πόροι
25Ω
2.3 Συλλογικές Περιβαλλοντικές
Δράσεις 25Ω
2.4 Οικολογικές λύσεις για το
σπίτι 25Ω
2.5 Προστασία και Δικαιώματα
Καταναλωτή 25Ω
2.6 Ασφάλεια –Ποιότητα Τροφίμων
25Ω
2.7 Αστικοί λαχανόκηποι
25Ω
2.8 Πρακτικές συμβουλές (υγιεινής)
διατροφής 25Ω
2.9 Αγωγή Υγείας – Πρώτες Βοήθειες
25Ω
2.10 Διαμόρφωση και διακόσμηση
εσωτερικών χώρων 25Ω
3. ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ
3.1 Επεξεργασία Κειμένου –
Διαδίκτυο (Ι) 50Ω
3.2 Υπολογιστικά Φύλλα –
Παρουσιάσεις (ΙΙ) 50Ω
3.3 Βάσεις Δεδομένων –
Εξειδικευμένα θέματα (ΙΙΙ) 50Ω
3.4 Διαδικτυακά εργαλεία και
υπηρεσίες στην καθημερινή ζωή 25Ω
3.5 Ηλεκτρονικά μέσα κοινωνικής
δικτύωσης (social media) 25Ω
3.6 Δημιουργία Ιστοσελίδας
50Ω
3.7 Ηλεκτρονική εφημερίδα
50Ω
3.8. Εξοικείωση με ηλεκτρονικές
μορφές μάθησης – e-learning (25Ω) e-Κ.Δ.Β.Μ.
4. ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
4.1 Ελληνικό Αλφαβητικό σύστημα
25Ω
4.2 Βελτιώνω την ορθογραφία μου
25Ω
4.3 Σύνταξη εγγράφων – φορμών
50Ω
4.4 Αγγλικά για το χώρο εργασίας
(Α2-Β1) 25Ω
4.5 Αγγλικά για τον τουρισμό (Α2)
25Ω
4.6 Γαλλικά για τον τουρισμό
(Α1-Α2) 25Ω
4.7 Γερμανικά για τον τουρισμό
(Α1-Α2) 25Ω
4.8 Ιταλικά για τον τουρισμό
(Α1-Α2) 25Ω
4.9 Ισπανικά για τον τουρισμό
(Α1-Α2) 25Ω
4.10 Ρωσικά για τον τουρισμό
(Α1-Α2) 25Ω
4.11 Κινεζικά για τον τουρισμό
(Α1-Α2) 25Ω
4.12 Τουρκικά για τον τουρισμό
(Α1-Α2) 25Ω
(Συνέχεια)
ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΠΕΔΙΟ – ΤΙΤΛΟΙ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ – ΩΡΕΣ
ΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ
ΑΡΙΘΜΟΣ
ΤΜΗΜΑΤΩΝ
(Συνολικά ανά
θεματικό
πεδίο)
5. ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ
ΔΡΑΣΕΙΣ
5.1 Διαχείριση εργασιακού
άγχους/Εναρμόνιση επαγγελματικής και προσωπικής ζωής 25Ω
5.2 Αποτελεσματική συνεργασία στον
εργασιακό χώρο 25Ω
5.3 Αποτελεσματική ηγεσία στην
εργασία 25Ω
5.4 Διαχείριση χρόνου
25Ω
5.5 Διαχείριση διαπροσωπικών
σχέσεων 25Ω
5.6 Επικοινωνία και δυναμική της
Ομάδας 25Ω
5.7 Εθελοντικές δράσεις στην
τοπική κοινωνία 25Ω
5.8 Αποτελεσματική επικοινωνία με
φορείς και υπηρεσίες 50Ω
5.9 Αντιμετώπιση της κοινωνικής
κρίσης στην καθημερινή ζωή 25Ω
6 ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ
ΤΕΧΝΗ
6.1 Ιστορία της Τέχνης
25Ω
6.2 Εικαστικό Εργαστήρι
50Ω
6.3 Φωτογραφία
25Ω
6.4 Κινηματογράφος
25Ω
6.5 Εργαστήρι δημιουργίας Βίντεο
50Ω
6.6 Θεατρικό Εργαστήρι (ανεβάζω τη
δική μου παράσταση) 50Ω
6.7 Εργαστήρι μουσικής
50Ω
6.8 Εργαστήρι Δημιουργικής Γραφής
50Ω
6.9 Αξιοποίηση της Πολιτιστικής
Κληρονομιάς 25Ω
7. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΥΑΛΩΤΩΝ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΟΜΑΔΩΝ (Υποχρεωτική Επιλογή)
7.1 Μετανάστες – Υποστήριξη στην καθημερινή ζωή 25Ω
7.2 Τσιγγάνοι – Γλωσσικές
δεξιότητες Ι 50Ω
7.3 Τσιγγάνοι – Γλωσσικές
δεξιότητες ΙΙ 50Ω
7.4 Τσιγγάνοι – Υποστήριξη στην
καθημερινή ζωή 25Ω
7.5 Κρατούμενοι – Επικοινωνία στην
καθημερινή ζωή (Α1) 125Ω
7.6 Κρατούμενοι – Επικοινωνία στην
καθημερινή ζωή (Α2) 175Ω
7.7 Κρατούμενοι – Υποστήριξη
κρατουμένων 25Ω
7.8 Μουσουλμανική Μειονότητα –
Γλωσσικές δεξιότητες Ι 50Ω
7.9 Μουσουλμανική Μειονότητα –
Γλωσσικές δεξιότητες ΙΙ 50Ω_
Οι αιτήσεις θα
παραλαμβάνονται από τα κατά τόπους ΚΕΠ, στα Γραφεία του Δήμου Λοκρών στην
Αταλάντη αλλά και στους Προέδρους των Δημοτικών και Τοπικών Κοινοτήτων, από
12 Σεπτεμβρίου έως 10 Οκτωβρίου 2013
Αρμόδιος
επικοινωνίας: Αντιδήμαρχος κ. Βλαχάβας
&
Γραφείο Ειδικών
Συνεργατών
Τηλέφωνα επικοινωνίας: 2233023707, 2233022374
Η Διά Βίου Μάθηση ως εκπαιδευτική διαδικασία ενθαρρύνει τα άτομα στη διάρκεια της ζωής τους να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες για την απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων, με απώτερο σκοπό να αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις μιας κοινωνίας και οικονομίας που συνεχώς μεταβάλλεται.
Η
λειτουργία των Κέντρων Διά Βίου Μάθησης αφορά στη διαδικασία απόκτησης γνώσης,
γενικής και επιστημονικής, στο πλαίσιο διαμόρφωσης μιας ολοκληρωμένης
προσωπικότητας, και ενσκύπτει με πραγματικό ενδιαφέρον και με θέσεις στις
ανάγκες και στις απορίες του ανθρωπίνου βίου. Είναι δηλαδή η εμπλοκή της
εκπαιδευτικής διαδικασίας στην εμπειρία της
καθημερινότητας.
Στόχος: Ικανότητα προσαρμογής και
ενίσχυση ίσων ευκαιριών πρόσβασης ενηλίκων στην
εκπαίδευση
Το
έργο, συνολικού προϋπολογισμού 6.205.000€ από εθνικούς πόρους, εστιάζει στην
Εκπαίδευση και στη Διά Βίου Μάθηση ανθρώπων κάθε ηλικίας, στοχεύοντας στη
δημιουργία θετικής στάσης προς τη μάθηση,
την ενίσχυση των ίσων ευκαιριών πρόσβασης στην εκπαίδευση, την ανάπτυξη της
ικανότητας προσαρμογής στις γνωστικές απαιτήσεις ενός συνεχώς εξελισσόμενου
κοινωνικο-οικονομικού χώρου δράσης των ενηλίκων πολιτών, στη δημιουργική
αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου και τέλος στη σύνδεση ή επανασύνδεση με την
εκπαιδευτική διαδικασία ενηλίκων, οι οποίοι για οποιονδήποτε λόγο δεν
ολοκλήρωσαν την υποχρεωτική εκπαίδευση.
Συστήνονται & λειτουργούν Κέντρα Διά Βίου Μάθησης σε Δήμους
Σε
όσους Δήμους των περιφερειών Στερεάς
Ελλάδας και Νοτίου Αιγαίου το επιθυμούν, συστήνονται και λειτουργούν Κέντρα Διά
Βίου Μάθησης (Κ.Δ.Β.Μ.), στα οποία θα υλοποιηθούν εκπαιδευτικά προγράμματα
Γενικής Εκπαίδευσης Ενηλίκων με εκπαιδευτικές δράσεις ΕΘΝΙΚΗΣ ΕΜΒΕΛΕΙΑΣ ή
ΤΟΠΙΚΗΣ ΕΜΒΕΛΕΙΑΣ.
Θεματικά & Γνωστικά αντικείμενα
Τα Προγράμματα Εθνικής Εμβέλειας, που επιλέγονται από τους Δήμους, εκφράζουν τις Εθνικές και Ευρωπαϊκές Πολιτικές σε θέματα Διά Βίου Μάθησης Ενηλίκων στα εξής θεματικά πεδία:
Οικονομία –
Επιχειρηματικότητα
Ποιότητα ζωής –
Περιβάλλον
Νέες
Τεχνολογίες
Γλώσσα και
Επικοινωνία
Κοινωνικές Δεξιότητες και
Δράσεις
Πολιτισμός και
Τέχνη
Προγράμματα Ευάλωτων Κοινωνικά
Ομάδων
Τα Προγράμματα Τοπικής Εμβέλειας προτείνονται από τους Δήμους με γνώμονα τις τοπικές
ανάγκες και την προώθηση της οικονομικής, κοινωνικής, πολιτιστικής και
προσωπικής ανάπτυξης των δημοτών.
Καινοτομία του έργου
Η
πρωτοτυπία στα «Κέντρα Διά Βίου Μάθησης Δήμων Στερεάς Ελλάδας και Νοτίου
Αιγαίου» είναι ότι προσφέρεται η δυνατότητα ύπαρξης και λειτουργίας e-ΚΔΒΜ (εξ
αποστάσεως Εκπαίδευση) ως εναλλακτική δομή, με μειωμένο διοικητικό και
εκπαιδευτικό κόστος, ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες των νησιωτικών Δήμων που
έχουν λίγους κατοίκους, είναι δυσπρόσιτοι και παρουσιάζουν μεγάλη γεωγραφική
διασπορά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου