Πάνω από το οτιδήποτε είναι το συμφέρον των εργολάβων!
Αντιφατική, προκλητική αλλά και διαφωτιστική των σκοπών και των προθέσεων της
κυβέρνησης η απάντηση του υπουργείου στην αναφορά του Β. Κυριακάκη και στο
υπόμνημα των τοπικών κοινοτήτων Προσκυνά και Τραγάνας του Δήμου Λοκρών
σχετικά με την επικίνδυνη κατάσταση που έχει δημιουργήσει η λειτουργία των
πλευρικών διοδίων Τραγάνας και η κίνηση επιβατηγών και βαρέων οχημάτων μέσω
της οδού των δ.δ Κυπαρισσίου-Τραγάνας-Προσκυνά.
Με αφορμή την απάντηση ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Φθιώτιδας έκανε την ακόλουθη
δήλωση:
«Ούτε λίγο ούτε πολύ ο Υπουργός αναφέρει ότι η λειτουργία των
πλευρικών διοδίων Τραγάνας ωφελεί τους κατοίκους των κοινοτήτων
καθώς αποτρέπει την διέλευση βαρέων ειδικά οχημάτων μέσα από το
οδικό δίκτυο που τις διατρέχει. Τι και αν, ειδικά στο υπόμνημα της
αναφοράς, οι ίδιοι οι κάτοικοι περιγράφουν την τραγική κατάσταση του
οδικού δικτύου και τους κινδύνους για τη ζωή τους-με υπαρκτά
περιστατικά- που διατρέχουν λόγω της υπερ-αυξημένης κίνησης ΙΧ και
βαρέων οχημάτων μετά και την λειτουργία των πλευρικών διοδίων;
Όμως ο Υπουργός προχωράει και ένα βήμα περισσότερο στην κοροϊδία,
προτείνοντας στους οδηγούς αν θέλουν να αποφύγουν τα δυσβάσταχτα
διόδια να ακολουθήσουν την «εναλλακτική» οδό μέσω ΠΕΟ Αμφίκλειας-
Μπράλου( και μέσω Αταλάντης) που οδηγεί στο ύψος του Κάστρου ή στη
Θήβα. Δηλαδή για όσους δεν μπορούν να πληρώσουν τους περιμένει η
διαδρομή μέσα από κακο-συντηρημένο , επαρχιακό ουσιαστικά ,δίκτυο
και επιπλέον επιβάρυνση και κινδύνοι για τις εκεί κοινότητες.
Οι προθέσεις του Υπουργείου γίνονται σαφείς μέσα από τις αντιφάσεις
των απαντήσεων του.
Σε παλαιότερη σχετική ερώτηση( Οκτώβρης 2012) η απάντηση του
Υπουργείου ανέφερε ότι:
« Σχετικά με την οδό που ενώνει τα δ.δ Κυπαρισσίου-Τραγάνας-
Προσκυνά, αυτή εντάσσεται στο παράπλευρο οδικό δίκτυο του
αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ και συντηρείται από την αρμόδια υπηρεσία
ΕΥΔΕ/ΣΑ» υποστηρίζοντας ουσιαστικά ότι υπάρχει εναλλακτικό
παράπλευρο οδικό δίκτυο και αυτό είναι η οδός που διατρέχει τις
τοπικές κοινότητες.
Στην τωρινή απάντηση του το Υπουργείο όμως ανασκευάζει ισχυριζόμενο
ότι:
«Η κατασκευή παράπλευρων δρόμων στο υπόψη ολοκληρωμένο τμήμα
του αυτ/μου ΠΑΘΕ, είχε σκοπό την αποκατάσταση του διακοπτόμενου
τοπικού οδικού δικτύου, για τις ανάγκες των παρόδιων και οικισμών
της περιοχής, και όχι τη δημιουργία παράλληλης στον
αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ εναλλακτικής διαδρομής και μάλιστα για βαριά
κυκλοφορία σε δύσβατη περιοχή.» δηλαδή ισχυρίζεται το υπουργείο ότι
ο δρόμος δεν είναι παράπλευρο δίκτυο αλλά τοπικό για τη σύνδεση των
κοινοτήτων.
Τι από τα δύο τελικά ισχύει;
Αδυνατούμε να παρακολουθήσουμε την θεαματική μετάλλαξη τωνεπιχειρημάτων του Υπουργείου που συνιστά μέγιστο εμπαιγμό τόσο
στους κατοίκους των κοινοτήτων όσο και στους χρήστες των οδικών
δικτύων.
Αναρωτιόμαστε απλά,
Γιατί δεν δίνει σαφή απάντηση το Υπουργείο για το χαρακτήρα του
οδικού δικτύου που διατρέχει τις κοινότητες αλλά τον αλλάζει κατά το
πώς συμφέρει την επιχειρηματολογία του σε κάθε συγκυρία; Σε κάθε
περίπτωση γιατί έχει επιτραπεί η λειτουργία πλευρικών διοδίων χωρίς
την υλοποίηση της συμβατικής υποχρέωσης για οριστική κατασκευή και
λειτουργία σύγχρονου και ασφαλούς παράπλευρου οδικού δικτύου;
Γιατί αρνείται ακόμα και τώρα τη συνάντηση με τους κατοίκους για να
του εκθέσουν τις έστω μερικές και βελτιωτικές προτάσεις τους;
Την απάντηση τη δίνει σαφώς ο ίδιος μέσω του εγγράφου που μας
απέστειλε:
«Καθώς τα έσοδα εκ διοδίων αποτελούν μέρος του συμβατικού
ανταλλάγματος του Παραχωρησιούχου, τυχόν αντίρρηση του Δημοσίου
για την κατασκευή των πλευρικών σταθμών διοδίων θα επιφέρει την
αξίωση καταβολής αποζημιώσεων.»
Παίρνει σαφή θέση υπέρ των «δικαιωμάτων» των εργολάβων ενάντια στα
δικαιώματα των πολιτών.
Η πρόσφατη μάλιστα δήλωση του για τις αντιδράσεις των κατοίκων της
Φθιώτιδας στην περικύκλωση του νομού με διόδια είναι και αυτή
ενδεικτική της συνολικής τοποθέτησης του.
Δεν θα μπορούσε άλλωστε να πράξει αλλιώς μιας και ο ίδιος ανήκει στο
πολιτικό προσωπικό – όπως και πολλοί τέως και νυν βουλευτές και
πολιτευτές του νομού που όψιμα ευαισθητοποιούνται -που δυο φορές σε
μια νύχτα, επικύρωσε τις ληστρικές συμβάσεις του εθνικού οδικού
δικτύου προικίζοντας τους κρατικοδίαιτους εργολάβους, ζημιώνοντας
τους πολίτες και το Δημόσιο με εκατομμύρια ευρώ και τινάζοντας στον
αέρα τον κοινωνικό και οικονομικό ιστό ολόκληρων περιοχών
περικυκλώνοντας τες με διόδια.
Μετά τη Λοκρίδα και η υπόλοιπη Φθιώτιδα πνίγεται με γοργούς ρυθμούς
από την εμφάνιση νέων μετωπικών και πλευρικών διοδίων. Η πρόσφατη
έναρξη των πλευρικών διοδίων Μπράλου και Μώλου είναι το πρώτο
κρούσμα.
Από την πλευρά μου ως βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ στηρίζω κάθε
κινητοποίηση των πολιτών και των θεσμικών φορέων, με στόχο την
έμπρακτη αποτροπή του συνεχιζόμενου εγκλήματος των αμαρτωλών
συμβάσεων των εθνικών οδών και την κατοχύρωση του δικαιώματος
στην απρόσκοπτη μετακίνηση.»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου