ΔΗΜΟΣ ΛΟΚΡΩΝ Αταλάντη,Μαλεσίνα,Μαρτίνο,Λιβανάτες,(Αρκιτσα, Έξαρχος,Καλαποδι,Κυρτωνη,Τραγάνα,κλπ)

ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ στο blog των πολιτων του δημου ΛΟΚΡΩΝ , αφηστε την γνωμη σας το σχολιο σας, το άρθρο σας ελευθερα... αρκει μην υπαρχουν προσωπικες υβρεις, εξαλλου ο καθενας που γραφει ειναι και υπευθυνος για αυτα που γραφει...

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ με τα ΝΕΑ του δήμου ΛΟΚΡΩΝ , e-mail : alexiouargyris@hotmail.com , alexiou.argyris@gmail.com και ΔΗΜΟΣ ΛΟΚΡΩΝ : 2233022231,ΦΑΞ 2233022606 και τηλ. Δημάρχου :2233081015

ΔΗΜΟΣ ΛΟΚΡΩΝ Αταλάντη,Μαλεσίνα,Μαρτίνο,Λιβανάτες και οι κοινοτητες: Αρκιτσα,Τραγάνα,Έξαρχος,Καλαποδι,Λαρυμνα, Κυρτωνη,Θεολογος,Κυπαρισσι,Προσκυνας,Μεγαπλατανος,Γολεμι, Μαζι.

ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ ΔHMOY ΛΟΚΡΩΝ

ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ ΔHMOY ΛΟΚΡΩΝ
Δημαρχείο 22330- 22231 / 22374 Δήμαρχος 22330-81015 Δασαρχείο 22330-22171 Αγροτική Τράπεζα 22330-22427 Αστυνομία 22330-81000 Αρχαιλογικό Μουσείο 22330-89210 Αγρονομίο 22330-22436 Πυροσβεστική 22330-80844 Δημοτική Βιβλιοθήκη 22330-80016 Δημοτικό Στάδιο 22330-23677 ΔΕΗ 22330-81012 και βλάβες 22330-81013 Ειρηνοδικείο 22330-22311 ΕΛΤΑ 22330-22258 Γραφείο Συγκοινωνιών ΚΤΕΛ 22330-80214 Γραφείο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης 22330- 24451 Πολεοδομία 22333-51300 Εφορία 22330-22122 Ενωση Γεωργικών συναιτερισμών 22330-22636 ΙΚΑ 22330-89062 Κτηματολόγιο 222330-22278 Κέντρο Υγείας 22333-50011 ΚΑΠΗ 22330-22766 ΚΕΠ 22330-23900 ΚΤΕΛ 22330-22236 Αγροτικό Κτηνιατρείο 22330-22351 Λημεναρχείο Σκάλας 22330-31108 Στρατιωτική Βάση ΝΑΤΟ 2230-22425 ΟΤΕ 22330-22499 Εθνική Τράπεζα 22330-22226 Τμήμα Επιθεώρησης 22330-22890 Τμήμα Χημικών Υπηρεσιών 22330-23000

Υπηρεσίες Δήμου:
- Υπηρεσία Δημοτολογίων (τηλέφωνο: 2233022374) - Υπηρεσία Ύδρευσης (τηλέφωνο: 2233022374) - Γραφείο Δημοτικού Συμβουλίου και Δημαρχιακής Επιτροπής -Γραφείο Προμηθειών (τηλέφωνο: 2233022374) - Οικονομική Υπηρεσία (τηλ. 2233022495) - Ταμειακή Υπηρεσία (τηλ. 2233022495) - Τεχνική Υπηρεσία (τηλ. 2233081003) - Γραφείο Ανάπτυξης και Προγραμματισμού ΕΛΓΑ (τηλ. 2233081003) - Πρόνοια (τηλ 2233081052)

Κυριακή 11 Μαΐου 2014

Ελένη Λεκάκη Υποψήφια Περιφερειακή Σύμβουλος στο ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΣΤΕΡΕΑΣ - Κ. ΧΑΪΝΑΣ




Αγαπητέ αναγνώστη,
κρατάς στα χέρια σου μια μικρή εφημερίδα αντί για το κλασικό
προεκλογικό έντυπο.
Ίσως αναρωτιέσαι γιατί μια ‘’εφημερίδα’’;
Σκέφτηκα, τι θα χωρέσει ένα κλασικό έντυπο σε φόρμα Α5 ή μικρότερο;
Ένα σύντομο βιογραφικό, λίγες φωτογραφίες και ένα γενικόλογο κείμενο, το οποίο θα αναφέρει το πόσο καλή είμαι σαν άνθρωπος, σαν επαγγελματίας και πως γνωρίζω τα μικρά και τα μεγάλα προβλήματα της Στερεάς.
Άντε να χωρούσε και την αναφορά στο πόσο καλός είναι ο Κώστας Χαϊνάς για Περιφερειάρχης.
. Όσοι είναι παλιοί στα ‘’περιφερειακά δρώμενα’’ θα παραθέσουν τίτλους και πεπραγμένα στριμωγμένα στο κείμενο, οι δε καινούργιοι θα αρκεστούν στη διάθεσή τους και στα προσόντα τους να προσφέρουν για το κοινό καλό των κατοίκων του Δήμου.
Η καταγωγή, οι σπουδές και η οικογενειακή κατάσταση συμπληρώνουν συνήθως
ένα προεκλογικό έντυπο.
Αρκούν αυτά τα λιγοστά για να αποφασίσεις;
Αρκούν αυτά τα λίγα για να με γνωρίσεις, εσύ πού δεν με ξέρεις;
Αρκούν αυτά τα λίγα για μια τόσο μεγάλη Περιφέρεια όπως είναι η δική μας;
Αρκεί να γνωρίζεις τι σπουδές έχω κάνει, τι δουλειά κάνω, πόσα παιδιά έχω
από πού κατάγομαι και που πήγα σχολείο, για να με ψηφίσεις;
Πιστεύω ότι δεν αρκούν!
Δεν αρκούν γιατί είναι το περιτύλιγμα και δεν δίνουν το περιεχόμενο του ‘’πολιτικού όντος’’ το οποίο καλεί-στε να ψηφίσετε! Δεν δίνουν την άποψη! Δεν δίνουν το στίγμα!
Και εγώ θέλω να με γνωρίσεις καλύτερα! Θέλω να έχεις την ευκαιρία να σου δείξω το περιεχόμενο, την ουσί-α, να σου πω όσο το δυνατόν περισσότερα από τα πολλά που έχω να σου εκθέσω, υποψήφιε ψηφοφόρε μου!
Επέλεξα την εφημερίδα και γιατί η έκδοσή της απαιτεί άποψη και ικανότητα παρουσίασης αυτής της άποψης.
Είναι και φτηνότερη... από ένα πολυτελές, σύνηθες, διαφημιστικό ‘’εκλογικό έντυπο’’.
Παίρνω τον κίνδυνο «να εκτεθώ και να κατέλθω στις εκλογές» ανοιχτά και με δημόσιο λόγο.
Με άποψη, με θέσεις και με συγκεκριμένες προτάσεις.
Θα επιμείνω σε κείμενα γνώμης, με ιδεολογική φόρμουλα: Η πολιτική στην υπηρεσία του κοινωνικού συνόλου.
Κι ας είναι ‘’δύσκολα’’ στο διάβασμα.
Η πολιτική παρουσία, η συμμετοχή στα κοινά και η συνεισφορά για το κοινό καλό δεν είναι και δεν πρέπει να είναι εύκολη. Και δεν μου ταιριάζει να έχω τον ρόλο της λεγόμενης ’’φιλικής και χαριτωμένης γλάστρας’’.
Σου παραδίδω λοιπόν την ’’εφημερίδα μου’’, με την ελπίδα να την διαβάσεις ολόκληρη και να με θυμηθείς την ώρα της κάλπης. Μέσα λοιπόν, από αυτή την εφημερίδα αποκαλύπτομαι σε σένα.
...Και παραδίδομαι στην κρίση σου συμπολίτη, υποψήφιε ψηφοφόρε μου...

Eλένη Λεκάκη
Γιατί όχι ένα κλασικό προεκλογικό έντυπο...
"...Για την Φθιώτιδα του σεβασμού των ανθρωπίνων αξιών και του περιβάλλοντος, της συμμετοχής των πολιτών στην διαμόρφωση των αποφάσεων, της φροντίδας των παιδιών και της νεολαίας, της μέριμνας για τους ηλικιωμένους και της στήριξης των αδυνάτων..."

Τεύχος 1 Μάιος 2014
Τεύχος 1 Μάιος 2014
Αγαπητέ υποψήφιε ψηφοφόρε
της Φθιώτιδας
...Για τους πολίτες που αποζητούν Όραμα και Ευθύνη...
Νέες πολιτικές και κοινωνικές πρακτικές στην υπηρεσία των πολιτών της κοινωνίας της Στερεάς.
ΕΛΕΝΗ ΛΕΚΑΚΗ
BSc Banking and Insurance
MBA Medical Management
Ασφαλιστική Σύμβουλος
Υποψήφια Περιφερειακή Σύμβουλος
...και οι υποσχέσεις & τα σχέδια να γίνονται πράξη!!!
Με άποψη
Με προτάσεις
Με όραμα
Για τον τόπο μας
Νομίζω ότι έτσι κάνω το χρέος μου προς τους προγόνους που μας χάρισαν αυτό τον προικισμένο από την φύση τόπο. Κάνω το χρέος μου για την επόμενη γενιά, για τα γεννημένα και τα αγέννητα παιδιά μας.
Πιστεύω ότι η Περιφέρεια και ο τόπος μας χρειάζεται μια διαφορετική διακυβέρ-νηση από αυτήν που γνώρισε μέχρι σήμερα.
Η κρίση που διανύει η χώρα μας, ανέδειξε μεταξύ άλλων και την αναγκαιό-τητα μιας μεγάλης διοικητικής και αυτοδιοικητικής μεταρρύθμισης, με επιτε-λικό κράτος, με ισχυρές αιρετές περιφέρειες, με πολύ ισχυρούς δήμους, με αποκέντρωση πόρων και αρμοδιοτήτων μέχρι και το τελευταίο επίπεδο, αυτό των τοπικών συμβουλίων.
Είναι αλήθεια ότι ο « Καλλικράτης» επιχείρησε μια μεταρρύθμιση στην αυτο-διοίκηση, χωρίς όμως να αποτελέσει τμήμα μιας ευρύτερης μεταρρύθμισης που θα αφορούσε το κεντρικό κράτος, το οποίο δυστυχώς παραμένει μέχρι σήμερα γραφειοκρατικό, σπάταλο και σε ένα βαθμό διαλυμένο. Έμεινε στο μετέωρο βήμα του πελαργού.
Πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι πρέπει να αλλάξουν οι δομές και οι πρακτικές που οδήγησαν την χώρα σε αυτή την δύσκολη θέση, με την ουσιαστική της πτώχευση, με την φτωχοποίηση και την ρευστοποίηση της μεσαίας τάξης, και με ένα μεγάλο κομμάτι του πληθυσμού να ζει στην ανέχεια και στην α-πόγνωση .
Όπως πρέπει να αλλάξουν και οι νοοτροπίες και τα πολιτικά πρόσωπα που συμμετείχαν άμεσα ή έμμεσα στην κακοδιαχείρηση και την γραφειο-κρατία, την διαπλοκή, την αδιαφάνεια και τον περιορισμένο κοινωνικό έλεγχο, τον συγκεντρωτισμό και την απουσία συμμετοχικών διαδικασιών. Σε μια πρακτική με απαρχαιωμένες ιδεολογικοπολιτικές αναφορές της επο-χής του Βυζαντίου και της Υψηλής Πύλης της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και δομές λειτουργίας του κράτους που παραπέμπουν στην εποχή των ελέ-ω Θεού Βασιλέων και των υπηκόων τους.
Πρέπει να αλλάξουν και οι δομές και η λειτουργία του πολιτικού συστήματος!!!
Γιατί η εμπλοκή μου στην πολιτική ;
Γιατί στα "κοινά της Λαμίας & της Φθιώτιδας" ;
Σελίδα 2
Αγαπητέ υποψήφιε ψηφοφόρε της Φθιώτιδας
Νέες πολιτικές και κοινωνικές πρακτικές στην υπηρεσία των πολιτών της κοινωνίας της Στερεάς.
με αλήθεια, με ορθολογισμό,
Νέο πολιτικό προσωπικό, νέες πολιτικές και κοινωνικές σχέσεις,
Νέες πολιτικές και κοινωνικές πρακτικές στην υπηρεσία των πολιτών και της κοι-νωνίας της Στερεάς
με συνείδηση των συνεπειών του ψέματος στον πολιτικό λόγο.
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΚΥΡΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ,
ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ
 Η ΟΛΙΚΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ,
 Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ,
 Η ΑΣΥΜΒΙΒΑΣΤΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΤΗΤΑ
 Η ΕΙΛΙΚΡΙΝΗΣ ΔΕΣΜΕΥΣΗ
στην ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
Είμαι εργαζόμενη στον ιδιωτικό τομέα, σύζυγος και μητέρα.
Έχοντας διαμορφώσει άποψη για τα κακώς κείμενα που δυσκολεύουν την καθημερινότητά μας προσπα-θώ να είμαι Ενεργός Πολίτης.
Ήμουν με τους Ενεργούς Πολίτες Γλυφάδας η Άλλη Γλυφάδα όταν ζούσα εκεί.
Είμαι στην Πρωτοβουλία Ενεργών Πολιτών Λα-μίας τώρα που ζω στη Λαμία και στηρίζω την προ-σπάθειά τους στο Δήμο.
Μαζί με ενεργούς, συνειδητοποιημένους και κοι-νωνικά ευαίσθητους συμπολίτες θέλω να αλλά-ξουμε όλα αυτά που δεν μας κάνουν περήφα-νους για την χώρα και τον τόπο που ζούμε.
Γι αυτό λέω ΝΑΙ στις μεταρρυθμίσεις που θα έχουν θετικό προοδευτικό πρόσημο για την πλειοψηφία των πολιτών και θα θίξουν τα ολιγαρχικού τύπου συμφέροντα του συστήματος των διαπλεκόμενων πολιτικών και των οικονομικά ισχυρών που εξανδραποδίζουν άτομα και εξαγοράζουν συνειδήσεις εκμεταλλευόμενοι ανάγκες επιβίωσης και προκοπής των πολιτών.
Δεν θέλω να σου κρυφτώ αγαπητέ μου υποψήφιε ψηφοφόρε. Δεν θα υποκριθώ και δεν θα σου δηλώσω ιδε-ολογικοπολιτικά ανεξάρτητη.
Εμπνέομαι από την ιδεολογία του Δημοκρατικού Σοσιαλισμού. Είμαι κομματικά ενταγμένη στο κόμμα της Δημοκρατι-κής Αριστεράς-Προοδευτική Συνεργασία. Πιστεύω ότι μια κοινωνία συμμετοχής των πολιτών στο γίγνεσθαι με θε-σμούς και ουσιαστική λειτουργία της δημοκρατίας, με δικαιοσύνη και αλληλεγγύη, κοινωνική φροντίδα και περιβαλλο-ντολογική προστασία είναι καλύτερη από την ζούγκλα της επιβολής των μεγάλων οικονομικών συμφερόντων και της νεοφιλελεύθερης ατομιστικής λογικής του κέρδους σε βάρος της πλειοψηφίας του κοινωνικού συνόλου εφαρμόζοντας το νόμο του ισχυρού. Γιατί η κοινωνία μας πρέπει να είναι ανθρώπινη. Δεν πρέπει να κυριαρχούν οι νόμοι της ζούγκλας και το ευαγγέλιο του εγωισμού.

Ελένη Λεκάκη
Υποψήφια Περιφερειακή Σύμβουλος
...Συζητώντας...
Ι. Με την Κάρτα Κοινωνικής Συμπαράστασης (ΚΚΣ) θα παρέχονται προνομιακές τιμές και εκπτώσεις στους κατό-χους της για παραγωγές και υπηρεσίες της Περιφέρειας και των Δήμων.
ΙΙ. Η Κάρτα Κοινωνικής Συμπαράστασης (ΚΚΣ) θα αφορά στην έκδοση Κοινωνικού Εισιτηρίου (μειωμένο κατά 50%) , με δικαιούχους τα άτομα που προσδιορίζονται ως έχοντα την ανάγκη κοινωνικής αλληλεγγύης και προστασίας.
ΙΙΙ. Από 1η Ιανουαρίου 2015, οι τρίτεκνες οικογένειες εξισώνονται με τις πολύτεκνες και απαλλάσσονται κατά 50% των δημοτικών τελών.
IV. Απαλλάσσονται από συνδρομές για παραγωγές και υπηρεσίες του κάθε Δήμου δηλ. στα προγράμματα των Πνευ-ματικών Κέντρων, των Αθλητικών Οργανισμών, τα τροφεία στους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς, στα Θερινά Προγράμματα Δημιουργικής Απασχόλησης.
Την κάρτα Κοινωνικής Συμπαράστασης (ΚΚΣ) δικαιούνται τα άτομα που προσδιορίζονται ότι έχουν την ανάγκη κοινωνικής αλληλεγγύης και προστασίας όπως αναφέρονται στις Διεθνείς Συμβάσεις, την Ευρωπαϊκή Ένωση, τον ΟΗΕ και την Χάρτα Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.
Δημιουργείται Ειδικό Ταμείο Κοινωνικής Συμπαράστασης (με ειδικευμένο κωδικό στον Προ-ϋπολογισμό εσόδων της Περιφέρειας και του κάθε Δήμου) με πηγές χρηματοδότησης που θα προέλθουν πρωτίστως από τα προγράμματα της Ε.Ε., άλλες πηγές, αλλά και από τη μείωση κατά 20% των μισθών ή αντιμισθιών των εκλεγμένων λειτουργών καθώς και των Προέδρων και Αντιπρόεδρων των Νομικών Προσώπων της Περιφέρειας και των Δήμων.
Η μείωση του 20% των μισθών και αντιμισθιών θα είναι μία πολιτική απόφαση και θα εναπό-κειται στη βούληση του καθενός να πράξει ανάλογα με τη συνείδησή του.
Οι εισφορές στο Ειδικό Ταμείο Κοινωνικής Συμπαράστασης θα δημοσιεύονται στην ιστοσελί-δα της Περιφέρειας και των Δήμων και τα έσοδα θα διατίθενται αποκλειστικά στη χρηματο-δότηση των φορέων και Νομικών Προσώπων που καταργούν στα προγράμματά τους τις συνδρομές των πολιτών, οι οποίοι είναι κάτοχοι της κάρτας ΚΚΣ.
Για τη μείωση των γενικότερων εξόδων αλλά και για την εξοικονόμηση πόρων για τις παραπάνω δωρεάν παροχές, θα καταργηθούν ή θα συγχωνευθούν τα απαραίτητα νο-μικά πρόσωπα της Περιφέρειας, τα οποία θα ενσωματωθούν στις ανάλογες και κατάλ-ληλες υπηρεσίες.
Απαραίτητη προϋπόθεση η κοστολόγηση των παροχών και το ύψος των «διαφυγόντων» εσόδων εκ των συνδρομών και τροφείων από την χρησιμοποίηση της κάρτας Κοινωνικής Συμπαράστασης.
"Τοπικές Τράπεζες Ανταλλα-γής Βοήθειας (Υπηρεσιών)"
Πάροχοι υπηρεσιών «πληρώνονται» με κουπόνια (τίτλους ανταλλαγής βοήθειας /υπηρεσίας – που εκδίδει η "Τοπική Τράπεζα Ανταλλαγής Βοήθειας /Υπηρεσιών". Η αξιολό-γηση της αξίας της βοήθειας/ υπη-ρεσίας είναι ευθύνη του Δ.Σ. της Τράπεζας Ανταλλαγής σε συνερ-γασία με τους εκπροσώπους των συλλογικοτήτων των διαφόρων παρόχων βοήθειας/υπηρεσίας. Βλέπε και ανάλογες λειτουργίες ομοειδών πρωτοβουλιών στο εξω-τερικό. Διαδικτυακή λειτουργία της προσφοράς/ζήτησης.
Κάρτα Κοινωνικής Συμπαράστασης (ΚΚΣ)
Ενεργοί Πολίτες Κοινωνικής Αλληλεγγύης & Κοινωνικής Οικονομίας
 Συμμετοχή των πολιτών
 Περιβάλλον & ελεύθεροι χώροι
 Ποιότητα ζωής
 Καθαριότητα Πολιτισμός
 Προϋπολογισμός των πολιτών
 Καθημερινότητα του πολίτη
Σελίδα 3
Τεύχος 1 Μάιος 2014
Αγαπητέ υποψήφιε ψηφοφόρε της Στερεάς
Αγαπητέ υποψήφιε ψηφοφόρε της Φθιώτιδας
Ιδιοκτησία - Έκδοση: Ελένη Λεκάκη. Οσίου Βησσαρίωνος 12 , 35 100 Λαμία. Τηλ./ :Φαξ: 22310 34452. email : lekakiel27@gmail.com
Υπεύθυνος Έκδοσης - Διεύθυνση - Αρχισυνταξία: Παναγιώτης Κουτσοπίνης. email : drpkouts@otenet.gr
Εφημερίδα για τις εκλογές, αντί άλλου εκλογικού υλικού. Διανέμεται ΔΩΡΕΑΝ.
"Μικρές Επιχειρήσεις Κοινωνι-κής Οικονομίας"
Η Περιφέρεια θα πρέπει να εξετάσει τρόπους ενθάρρυνσης μικρών επιχει-ρήσεων κοινωνικής οικονομίας που γνωρίζουν μεγάλη διάδοση στις χώρες της Ευρώπης με διαφόρους τρόπους, όπως χορήγηση στέγης, μειωμένα δη-μοτικά τέλη κλπ.
Τέτοιες επιχειρήσεις μπορεί να είναι ενδεικτικά:
Κοινωνικό Αυτοδιαχειριζόμενο Καφε-νείο,
Κοινωνική Αυτοδιαχειριζόμενη Επιχεί-ρηση κοινόχρηστων ποδηλάτων, επι-σκευών υποδημάτων, ρούχων κλπ.
"Κοινωνικό Ανταλλακτήριο"
Σκοπός του προγράμματος είναι η λειτουργία σε κάθε Δήμο, σε κτίριο του Δήμου, με υπαλλήλους του και εθελοντές ενός ανταλλακτηρίου ει-δών. Βιβλία, ρούχα, μικροσκόπια, διακοσμητικά αντικείμενα κλπ σε κα-λή κατάσταση και με την αντίστοιχη καμπάνια για προώθηση της φιλοσο-φίας «Μην πετάξεις τίποτα... αντάλ-λαξέ το». Δημιουργία και λειτουργία ηλεκτρονικής σελίδας "Ανταλλακτήριο" όπου οι ενδιαφερό-μενοι θα προσχωρούν στην αμοιβαία προσφορά και ανταλλαγή κάθε εί-δους προϊόντων και υπηρεσιών με-ταξύ τους χωρίς χρήματα μέσω προ-σωπικών συνεννοήσεων.
Π.Ε.Π.ΛΑ Γ.Σ. 11/4/2014
Απόσπασμα από παλαιότερη παρέμβασή μου στη «Συζήτηση με τους πολίτες & τους φορείς της Πόλης» Θεματική Ενότητα : Νέα Γε-νιά , Υποενότητα: Παιδεία. Γλυφάδα 8-10-2010
….Μέρος της μη αμφισβητούμενης γενικευμένης κρί-σης της ελληνικής κοινωνίας είναι και η κρίση στη παι-δεία. Η ακύρωση της μορφωτικής αποστολής της εκ-παίδευσης στερεί από τους πολίτες αυτής της χώρας τα αγαθά της μόρφωσης και υπονομεύει την προοπτική της κοινωνικής προκοπής.
Το εκπαιδευτικό σύστημα ασχολείται με εξε-τάσεις, με βαθμούς, με την κάλυψη της ύλης, με τίτλους και πιστοποιητικά σπουδών, χωρίς ουσιαστικό μορφωτικό αντίκρισμα και –το σπουδαιότερο– χωρίς μέριμνα για το τι ακρι-βώς μαθαίνουν τα παιδιά….
…Η σημαντική περιβαλλοντική παιδεία μέσα στο σχολείο είναι εκτός των σύγχρονων ευ-ρωπαϊκών προδιαγραφών και σχεδόν ανύ-παρκτη και στο έλεος της καλής πρόθεσης και της συνείδησης του δασκάλου….
Στη δική μας Περιφέρεια, στη δική μας Στερεά, για την σύνδεση της παιδείας και του περιβάλλοντος, προτείνω τρεις υλο-ποιήσιμες τομές :
1. «Γραφείο Περιβαλλοντικής Εκ-παίδευσης Περιφέρειας Στερεάς»
Να δημιουργηθεί «Γραφείο Περιβαλλοντικής Εκ-παίδευσης », που ως σκοπό θα έχει:
την δημιουργία και υποστήριξη προγραμμάτων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, αλλά και των δημοτών, και τα οποία συνδέονται με τις μεγάλες περιβαλλοντικές πολιτικές αποφάσεις της κεντρικής διοίκησης (κυβέρνηση, περιφέρεια) και του δήμου.
Κάθε περιβαλλοντική επιλογή-απόφαση κλπ., η οποία θα πρέπει συνοδεύεται από μια πρόβλεψη για την εκπαιδευτική της διάσταση, θα την επεξερ-γάζεται το «Γραφείο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευ-σης» και θα προβλέπει μέτρα, ιδέες, κατευθύνσεις και θα υλοποιούνται στα σχολεία και στα ΤΕΙ της Στερεάς με την υποστήριξη των Δήμων, των συλλό-γων γονέων και κηδεμόνων, της σχολικής κοινότη-τας και σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και το Υπουργείο Περιβάλλοντος.
2. ECO-SCHOOLS σε όλη τη Στερεά
Οι περιβαλλοντικές πολιτικές του Δήμου πρέπει να επιδιωχθεί να αποκτήσουν χαρακτηριστικά πολιτι-στικής παρέμβασης με πρώτη «πύλη εισόδου» τις σχολικές κοινότητες.
Δημιουργούμε τα «Οικολογικά Σχολεία» εφαρμό-ζοντας το ομώνυμο διεθνές πρόγραμμα ECO-
SCHOOLS, το οποίο αποτελεί μια εφαρμοσμένη πρό-ταση για την σταδιακή εφαρμογή των αρχών της αει-φορίας στην σχολική πραγματικότητα, ενθαρρύνοντας και κινητοποιώντας ολόκληρη τη σχολική κοινότητα σε δράσεις σχετικές με το περιβάλλον.
Το διεθνές αυτό δίκτυο στην Ελλάδα συντονίζεται από την Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας.
Εκστρατεία στα σχολεία της Στερεάς :
Κεντρικό σύνθημα της εκστρατείας αυτής θα μπορούσε να είναι:
Μην ρυπαίνεις το χρόνο σου!
Σκέψου, πρότεινε, δράσε για το σχολείο, το περιβάλλον, τη ζωή σου!
Να ενημερωθούν, μέσα από ένα ειδικό κανάλι επικοινωνίας, και με την ευθύνη του «Γραφείο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Στερεάς» όλες οι σχολικές κοινότητες για ένα νομοθέτημα, για μια οδηγία, για μια κε-ντρική ή δημοτική περιβαλλοντική επιλογή: Τι σημαίνει για το σχολείο, το σχολικό κτίριο, το σπίτι του μαθητή, τη γειτονιά του, την πόλη μου μια περιβαλλοντική επιλογή.
Τι θα μπορούν να κάνουν οι ίδιοι οι μαθη-τές-φοιτητές, να ζητήσουν, να πιέσουν το σχολείο, το δήμο τους να κάνει σε σχέση με αυτά που χρειάζονται στο πλαίσιο μιας οδηγίας, ενός νό-μου, εφόσον ενημερωθούν σωστά και με στοχευμένο τρό-πο.
Η επικοινωνία να είναι αμφίδρομη, να ζητούνται ιδέες με βάση την εμπειρία τους στη σχολική, οικογενειακή τους ζωή.
Να αναδειχθούν μείζονα θέματα που θα μπορούσαν να αλλάξουν την εικόνα του σχολείου τους με μικρές, εύστοχες και αποτελεσματικές πρακτικές (π.χ. έτος εξοικονόμησης ενέργειας στα σχολικά κτίρια με εμπλοκή των ομάδων μαθητών που κάνουν περιβαλλοντική εκπαί-δευση, έτος σχολικής αυλής, έτος σχολικής εκδρομής με κατάθεση εναλλακτικών ιδεών από μαθητές, εκπαιδευτι-κούς, γονείς, έτος σχολικού κήπου, όπου κάποιοι ελεύθε-ροι δημόσιοι-δημοτικοί χώροι θα διατεθούν για προγράμ-ματα σχολικού κήπου –υπάρχει ολόκληρη μελέτη για εκ-παιδευτική χρήση).
Σε 5 χρόνια, όλα τα σχολεία της να έχουν υλοποιήσει προγράμματα βιοκλιματικής παρέμβασης στα σχολικά κτίρια και να ανασχεδιάσουν, βιοκλιματικά, τη σχολική αυλή. Συνέχεια στη σελίδα 5
…για την σύνδεση της παιδείας και του περιβάλλοντος στη Στερεά…
Σελίδα 4
 «Γραφείο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Στερεάς»
 ECO-SCHOOLS σε όλη τη Λαμία
 Σχολικός Κήπος
Προσανατολισμένος στην Αειφορία
Αγαπητέ υποψήφιε ψηφοφόρε της Φθιώτιδας
Για να ανεμίσουν σε όλα τα σχολεία της Στερεάς
οι σημαίες των ECO-SCHOOLS.
Ελένη Λεκάκη
Υποψήφια Περιφερειακή Σύμβουλος
Συνέχεια από τη σελίδα 4
Τα επτά (7) βήματα για την υλοποίηση του προ-γράμματος σε κάθε σχολείο:
1. Συγκρότηση Περιβαλλοντικής Επιτροπής (Διευθυντής και εκπρόσωποι μαθητών/τριών, εκπαιδευ-τικών, γονέων, τοπικής αυτοδιοίκησης, προσωπικού του σχολείου).
2. Διεξαγωγή Περιβαλλοντικής Έρευνας του σχολικού χώρου σε σχέση με συγκε-κριμένο αντικείμενο.
3. Διαμόρφωση Σχεδίου Δράσης σύμφω-να με το οποίο τίθενται ρεαλιστικοί και επι-τεύξιμοι στόχοι όπως και προθεσμίες για τη βελτίωση της περιβαλλοντικής απόδο-σης του σχολείου στο συγκεκριμένο ζήτημα.
4. Παρακολούθηση της εφαρμογής του σχεδίου δρά-σης.
5. Ενημέρωση και εμπλοκή της σχολικής κοινότη-τας, πληροφόρηση της τοπικής κοινωνίας για τα αποτελέσματα των δράσεων.
6. Σύνδεση με το αναλυτικό πρόγραμμα του σχο-λείου.
7. Σχεδιασμός Οικοκώδικα περιβαλλοντικής συμπερι-φοράς, ο οποίος πριν λάβει την τελική του μορφή, απο-τελεί ζήτημα συστηματικής συζήτησης στη σχολική κοι-νότητα.
3. Σχολικός Κήπος Προσανατολισμένος στην Αειφορία
Ο σχολικός αύλειος χώρος παραμένει γενικά αναξιο-ποίητος και εξυπηρετεί κυρίως τις ψυχοκινητικές δεξιό-τητες των μαθητών συνήθως άτυπα αλλά και οργανω-μένα στα πλαίσια κάποιων μαθημάτων.
Προτείνω την δημιουργία και λειτουργία ενός «μοντέλου κήπου» όπου οι μαθητές θα έχουν ενεργή συμμετοχή στη διατήρηση., συντήρηση περιποίηση των μόνιμων φυτών καθώς και την επιλογή και φρο-ντίδα των ετήσιων φυτών, με άξονες τις με-θόδους της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, την ανάπτυξη συνεργατικής μάθησης, της πολλαπλής νοημοσύνης και της εκπαίδευ-σης για την αειφορία.
Ο σκοπός λειτουργίας του μοντέλου σχολικού κήπου είναι να αντιληφθούν οι μαθητές τις , λει-τουργίες της φυτικής παραγωγής και τους τρό-πους που εμπλέκει ιστορικές, κοινωνικές οικονομι-κές και φυσικές διαδικασίες γενικότερα, καθώς και τους περιορι-σμούς ή ακόμα και τα αδιέξοδα που η ίδια δημιουργεί όταν γίνε-ται σε ένα συγκεκριμένο χώρο, ώστε να αποκτήσουν στάση σω-στής διαχείρισης των φυτών και των οικοσυστημάτων διασφαλί-ζοντας την χρήση και ωφέλεια των επόμενων γενιών.
Η υλοποίηση περιλαμβάνει τρία στάδια:
Α. Επιλογή του χώρου και των φυτών (πολυετών-μονοετών), - αισθητικό σχεδιασμό – οριοθέτη-ση ετησίων καλλιεργειών.
Β. Δημιουργία ενός απλού θερμοκηπίου υποστή-ριξης της καλλιέργειας και ενός απλού κομπο-στοποιητή που θα υποστηρίζει την ποιότητα του καλλιεργήσιμου εδάφους.
Γ. Τη διαχείριση του κήπου και την οργάνωση σχεδίων εργασίας σχετικών με τα είδη που έχουν επιλεγεί και χρησιμοποιηθεί ή πρόκειται να χρησιμοποιηθούν, καθώς και τη δημιουργί-α μαθητικού συνεταιρισμού για τυχόν διάθεση.
Ελένη Λεκάκη
ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ
Σελίδα 5
Τεύχος 1 Μάιος 2014
...Για να είναι η πολιτική στην υπηρεσία του κοινωνικού συνόλου...
Η μετακίνηση είναι δικαίωμα και αγαθό για όλους τους πολίτες, το οποίο πρέπει να προσφέρεται σε όλους χωρίς κοινωνικό αποκλεισμό.
Το κυκλοφοριακό είναι πρόβλημα κυκλοφορίας ανθρώπων και όχι οχημάτων. Το πώς κυκλοφορούν οι άνθρωποι είναι ζήτημα επιλογών και πολιτικής.
Στη Στερεά το κυκλοφοριακό πρόβλημα δεν έχει τις αιτίες του μόνο στον κακό κυκλοφοριακό σχεδιασμό, αλλά και στον κακό ή ανύπαρκτο πολεοδομικό σχεδιασμό, με μια στρεβλή ανάπτυξη των λειτουργιών των πόλεων.
Η οργάνωση των μετακινήσεων στην πόλη, από την πόλη ή προς την πόλη, έχει πολλές παραμέτρους και δεν εξα-ντλείται στην αρμοδιότητα των υπουργείων. Οφείλει να αποτελεί προτεραιότητα της πολιτείας της εκάστοτε περιφε-ρειακής και δημοτικής αρχής, η οποία προβληματίζεται, σχεδιάζει και εφαρμόζει πολιτικές που οδηγούν σε ένα μο-ντέλο βιώσιμης κινητικότητας, με πρόνοια για το περιβάλλον και την ποιότητα ζωής.
Άξονας της πολιτικής για κάθε πόλη με βιώσιμη κινητικότητα είναι η αποθάρρυνση του Ι.Χ.
Αυτό σημαίνει την ανάγκη δημιουργίας ενός αξιόπιστου, ευέλικτου, εξυπηρετικού και ελκυστικού συστήματος Μέ-σων Μαζικής Μεταφοράς (που θα λειτουργεί με βάση την αρχή της συμπληρωματικότητας) και διαδρομών ποιοτι-κής μετακίνησης για τους πεζούς και τους ποδηλάτες. Κεντρικό στοιχείο του συστήματος αυτού σύμφωνα με τα σύγχρονα δεδομένα θα έπρεπε να είναι μια «ραχοκοκαλιά» μέσων σταθερής τροχιάς (τραμ,μετρό), η οποία να συ-μπληρώνεται και να τροφοδοτείται από ένα αποτελεσματικό δίκτυο λεωφορείων, τρόλεϊ και μίνι-μπας.
…για την σύνδεση της παιδείας και του περιβάλλοντος στη Στερεά…
Η Περιφέρεια ως αρχή οφείλει να επιδιώκει να αποκτή-σουν οι κάτοικοι οικολογική κουλτούρα ατομικής και κοινωνικής υπευθυνότητας απέναντι στο περιβάλλον και στον δημόσιο χώρο.
Επίσης, η περιφερειακή αρχή οφείλει να στοχεύει στην ενίσχυση της κοινωνικής συνείδησης για την έμπρακτη περιβαλλοντική προστασία και την βελτί-ωση των ποιοτήτων του χώρου στις υποβαθμισμένες συνοικίες και στο περιαστικό περιβάλλον της κάθε πό-λης.
Αυτοί είναι στόχοι που είναι απαραίτητο να υιοθετηθούν και να υλοποιηθούν από την νέα δημοτική αρ-χή.
Παράλληλα, η περι-φερειακή αρχή και οι υπηρεσίες σε συνερ-γασία με τις δημοτι-κές αρχές μπορούν να συμβάλουν αποτελεσματικά στην αντιμετώπιση της εξαιρετικά δύσκολης οικονομικής συγκυρίας, προωθώ-ντας κοινωνικές δράσεις που θα έχουν άμεσο θετικό αντίκτυπο στην ενίσχυση του οικογενειακού εισοδή-ματος και θα συμβάλλουν στην διατροφική ασφάλεια, στην βελτίωση της ποιότητας των τροφίμων και του μοντέλου διατροφής και την προώθηση της περι-βαλλοντικής εκ-παίδευσης με έμπρακτο περιεχό-μενο.
Κλειδί για την ενί-σχυση του οικογε-νειακού εισοδήμα-τος είναι η ενίσχυση των δράσεων αυτοκατανάλω-σης για τους κατοίκους της Στερεάς, δράσεων δηλαδή που συμπεριλαμβάνουν παραγωγή ή/και παρασκευή και φυσικά κατανάλωση τροφίμων σε μικρή κλίμα-κα από κάθε οικογένεια, με υλικά από τον οικιακό κήπο και με επεξεργασία παρασκευής τροφών που γίνεται στο σπίτι, εξοικονομώντας πόρους από την προ-μήθεια των εν λόγω προϊόντων από την αγορά.
Σήμερα είναι επιθυμητή και αναγκαία όσο ποτέ η επα-νασύνδεση του αστικού και ημιαστικού πληθυσμού με την αγροτική οικονομία, μέσα από την ανάπτυξη ενός μοντέλου αγροτικής οικονομίας μικρής κλίμακας. Απαι-τείται όμως η καλλιέργεια ενός νέου προτύπου κατα-ναλωτικής αντίληψης και συμπεριφοράς, με κύριο ζητούμενο την αυτοκατανάλωση.
Η αυτοκατανάλωση αποτελείται από ένα σύνολο πα-ραγωγικών και καταναλωτικών δραστηριοτήτων που ενδυναμώνουν το οικογενειακό εισόδημα, ενισχύουν την αυτονομία των πολιτών, εξασφαλίζουν την αξιοπρε-πή διαβίωση, βελτιώνουν την ποιότητα ζωής, μέσα από
την διεύρυνση της παραγωγής ασφαλών και ποιοτικών τροφίμων και προστατεύουν και βελτιώνουν το περιβάλ-λον.
Δράσεις που βελτιώνουν τη γη με οικολογικές καλλιεργη-τικές μεθόδους σε μικρούς κήπους ευνοούν την οικιακή κατανάλωση, μειώνουν τα απορρίμματα, βελτιώνουν τον αστικό και περιαστικό χώρο, προσφέρουν υψηλού επιπέ-δου οικολογική ευαισθητοποίηση, μέσα από την άμεση επαφή του ευρύτερου πληθυσμού με τις πρακτικές των καλλιεργειών και των κηπευτικών εργασιών.
Κινητοποιούν δημι-ουργικά τις ενεργές κοινωνικές δυνάμεις και τέλος αποδίδουν υψηλή προστιθέμε-νη παιδαγωγική αξί-α, καθώς έχει αποδει-χθεί από την εφαρμο-γή ανάλογων πρακτι-κών σε άλλες ευρω-παϊκές χώρες, ότι, τα παιδιά βρίσκουν στην ενασχόληση με την γη ουσιαστική διέξοδο για το παιχνίδι τους, ενώ παράλληλα αποκτούν σημαντικές γνώσεις για το περιβάλλον και τις αειφορικές πρακτικές, αποτελούν συστατικά στοιχεία της κοινωνικής οικονομίας.
Οικογενειακοί βιολογικοί λαχανόκηποι
μικρής επιφάνειας.
Η Περιφέρεια μαζί με τους Δήμους θα μπορούσαν να ορ-γανώσουν σε κατάλληλους χώρους δημόσιων, μη δασικών γαιών, σύνολα οικογενει-ακών βιολογικών λαχα-νόκηπων μικρής επιφά-νειας. Οι ενδιαφερόμενοι –ιδανικά γονείς με τα παι-διά τους- θα μπορούν να μισθώνουν, με συμβολικό αντίτιμο (το οποίο θα εξασφαλί-ζει τα βασικά λειτουργικά έξοδα των κήπων, τις στοιχειώ-δεις υποδομές που απαιτούνται, όπως άρδευση και περι-φράξεις) καλλιεργήσιμους χώρους της τάξης των 50 -100 τ.μ. ο καθένας
Συνέχεια στην σελίδα 7
Επανασύνδεση με την καλλιέργεια σε μικρή κλίμακα, ένα πρόσφορο πεδίο ανάπτυξης
Σελίδα 6
 Η αυτοκατανάλωση αποτελείται από ένα σύνολο παραγωγικών και καταναλωτικών δραστηριοτήτων που ενδυναμώνουν το οικογενειακό εισόδημα, ενισχύουν την αυτονομία των πολιτών, εξασφαλίζουν την αξιοπρεπή διαβίωση, βελτιώνουν την ποιότητα ζωής, μέσα από την διεύρυνση της παραγωγής ασφαλών και ποιοτικών τροφίμων και προστατεύουν και βελτιώνουν το περιβάλλον.
Αγαπητέ υποψήφιε ψηφοφόρε της Στερεάς
 οικολογική κουλτούρα ατομικής και κοινωνικής υπευθυνότητας
 ενίσχυση της κοινωνικής συνείδησης για την έμπρακτη περιβαλλοντική προστασία
 ενίσχυση του οικογενειακού εισοδήματος-διατροφική ασφάλεια-βελτίωση της ποιότητας των τροφίμων-βελτίωση του μοντέλου διατροφής-προώθηση της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης.
 ενίσχυση των δράσεων αυτοκατανάλωσης με παραγωγή ή/και παρασκευή και κατανάλωση τροφίμων σε μικρή κλίμακα από κάθε οικογένεια, με υλικά από τον οικιακό κήπο.
 Οικογενειακοί βιολογικοί λαχανόκηποι μικρής επιφάνειας.
Οικογενειακοί βιολογικοί λαχανόκηποι μικρής επιφανείας στο Μαλμοε Σουηδίας. Μία παράδοση 100 ετών.
Συνέχεια από την σελίδα 6
περιφραγμένους, με οργανωμένη άρδευση που θα εξοικονομεί νερό από γεώτρηση της περιοχής ή βιολο-γικό καθαρισμό, για να καλλιεργούν λαχανικά της αρε-σκείας τους, με γεωπονική καθοδήγηση - υποστήριξη για βιολογική παραγωγή και επίσης για προνομιακή πρόσβαση σε παραγωγούς και εταιρείες με σποροφυ-τευτικό υλικό, βιολογικά λιπάσματα και βιολογικά φυτο-φάρμακα.
 Στόχος είναι η διευκόλυνση παραγωγής βρώσιμων λα-χανικών για τις ανάγκες της οικογενειακής κατανάλω-σης (αυτοκατανάλωση), η ενασχόληση «ερασιτεχνών καλλιεργητών» με την γη και μάλιστα με βιολογικές γεωργικές πρακτικές, με συνέπεια την ανάπτυξη της περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης των εμπλεκόμενων και την περιβαλλοντική και καλλιεργητική εκπαίδευση των παιδιών των ενασχολούμενων οικογενειών.
Το άρθρο αυτό δεν θα ήταν δυνατόν να γίνει πραγματικότητα χωρίς την αμέριστη βοήθεια του συζύγου μου Παναγιώτη Κουτσοπίνη και των εμπειριών του από την μακρόχρονη παραμονή του στη Σουηδία.
Οι πολίτες να αποφασίζουν πού θα πάνε τα κον-δύλια της Περιφέρειας και του κάθε Δήμου. Άμεσα και έμμεσα να ελέγχουν την υλοποίηση των έργων και το αποτέλεσμα των δαπανών.
Είναι η διαδικασία μέσα από την οποία οι ίδιοι οι πολί-τες, μέσα σε μεγάλες συνελεύσεις κατά περιοχή, απο-φασίζουν για το πού θα πάνε τα κονδύλια που διαθέτει ο κάθε δήμος (όλα ή μέρος) για έργα, επενδύσεις και υπηρεσίες.
Ο «προϋπολογισμός των πολιτών» για το κάθε Δήμο της Περιφέρειας πρέπει να βασί-ζεται σε τέσσερις αρχές:
 Δημιουργία μιας νέας σχέσης μεταξύ του δήμου και των πολιτών (δηλαδή μια νέα μορφή διακυβέρνησης) ·
 Ανασυγκρότηση των κοινωνικών δε-σμών και του κοινωνικού ενδιαφέροντος
 Την επινόηση μιας νέας σύγχρονης δη-μοκρατικής κουλτούρας και την προώθηση της ενεργού ιδιότητας του πολίτη.
 Τον προσανατολισμό των δημοτικών πόρων προς όφελος όλων των περιοχών της πόλης
Είναι φιλόδοξο αλλά είναι εφικτό!
Για την κάθε πόλη μας θα αντιπροσωπεύει μια πρώτη σοβαρή και εκτεταμένη προσπά-θεια να ξεφύγει από το ρουσφέτι που καθο-ρίζει την πολιτική ζωή.
Θα επιφέρει περισσότερη κοινωνική δικαιοσύνη, με διά-θεση των πόρων σε όλους τους πολίτες – πλούσιος ή φτωχός – με την ανοικτή διαδικασία λήψης αποφάσεων και πραγματικές ελεγκτικές εξουσίες στους πολίτες. Η ιδέα αυτή έχει τη δυνατότητα να βγάλει την πολιτική από την απαξίωση και τους πολίτες από τον κανα-πέ και την αδιαφορία.
Για να ξαναπάρει ο πολίτης το κυρίαρχο δικαίωμα της συμμετοχής και της ευθύνης.
Με την βοήθεια των νέων τεχνολογιών, με απλές διαδικα-σίες, δίνεται η δυνατότητα στους δημότες να συναποφασί-ζουν και να συνδιαμορφώνουν το δικό τους παρόν και μέλ-λον.
Ο «προϋπολογισμός των πολιτών» (αλλιώς «συμμετοχικός προϋπολογισμός») που ήδη εφαρμόζεται σε 2.000 πόλεις ανά τον κόσμο κερδίζει έδαφος με γεωμετρική πρόοδο.
Είναι αλήθεια ότι για διαφορετικούς λόγους εξαπλώθηκε η ιδέα ανά τον κόσμο.
Από το Πόρτο Αλέγκρε, πέρασε στη Νέα Υόρκη και το Τορόντο. Στην Ευρώπη η Σεβίλλη έχει τα πρωτεία ανάπτυξης του θε-σμού. Σε χώρες όπως η Γερμανία, η Γαλλί-α, η Ιταλία, η Ισπανία, Πορτογαλία, Φιλαν-δία κλπ αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς και παίρνει διαφορετικές μορφές και έκταση ο προϋπολογισμός των πολιτών.
Είναι ένας ακόμη μηχανισμός άμυνας των κοινωνιών ενάντια στην διαπλοκή των ισχυ-ρών συμφερόντων και της διαφθοράς.
Ο καλοπροαίρετος και οραματιστής πολιτι-κός αποκτά έναν ισχυρό σύμμαχο.
Πιστεύω ότι και εμείς οι πολίτες μπορούμε να πάρουμε τις τύχες της πόλης που ζούμε στα χέρια μας και να δημιουργήσουμε μια καλλίτερη πόλη για εμάς και τις γενιές πού ακολουθούν.
Ελένη Λεκάκη
ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΟΥΜΕ ΤΟΝ «ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ»!!!
Σελίδα 7
...Για να ξαναγίνει ο κάτοικος της πόλης κυρίαρχος στην πόλη του και όχι ο αδύναμος και ανυπεράσπιστος χρηματοδότης των κυκλωμάτων της αδιαφάνειας και των σκανδάλων προς όφελος μιας κλίκας επαγγελματιών της πολιτικής, της παραπολιτικής και των απομυζούντων το δημόσιο χρήμα, παρατρεχάμενων της εξουσίας...
Αγαπητέ υποψήφιε ψηφοφόρε της Στερεάς
Τεύχος 1 Μάιος 2014
Η ΣΤΕΡΕΑ ΕΧΕΙ ΑΝΑΓΚΗ ΑΠΟ ΕΝΕΡΓΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΟΥΝ ΤΟ ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΛΛΙΤΕΡΟ ΑΥΡΙΟ.
Πιστεύω ότι, η τοπική κοινωνία και οι πολίτες θέλουν ένα Περιφερειάρχη και ένα Περιφερειακό Συμβούλιο, που θα ασχοληθούν και θα αγωνισθούν μαζί με τους πολίτες για τα προβλήματα της περιοχής και δεν θέλουν κομματικούς ή απολίτικους εντεταλμένους - διαχειριστές της πενταετίας που θα ισορροπούν ανάμεσα σε διάφορα μικρά ή μεγάλα συμφέροντα.
Ύψωσε το ανάστημά σου και κάνε σημαντική την παρουσία σου!
Φέρε τις προτάσεις σου να κάνουμε ΜΑΖΙ την Φθιώτιδα καλλίτερη!
Επικοινώνησε μαζί μου!!!
Μέσα από τις διαφορές μας να βρούμε τις νέες συνθέσεις και να κάνουμε όλοι, με καλή θέληση, τις απαραίτητες υπερβάσεις.
Ο πολίτης να αναδειχθεί σε πρωταγωνιστή των εξελίξεων και να σταματήσει να είναι υποχείριο των κάθε λογής επιδιώξεων και συμφερόντων που βλέπουν την Στερεά ως ένα μεγάλο οικονομικό χώρο. Για να σταματήσει το πάρτυ των αδιαφανών διαγωνισμών για τα δημόσια έργα και των δημοτικών προμηθειών και άλλων σκοπιμοτήτων που καμιά σχέση δεν έχουν με την επίλυση των προβλημάτων των κατοίκων της πόλης.

Ελένη Λεκάκη του Κων/ου
Γεννήθηκα στην Αθήνα, με καταγωγή από τη Μο-νεμβασιά Λακωνίας.
Με σπουδές BSc στη Τραπεζική & Ασφαλιστική και ΜΒΑ στη Διοίκηση Νοσοκομειακών Μονάδων είμαι αυτοαπασχολούμενη ασφαλιστική σύμβουλος από το 1990 με σημαντική προσφορά και διακρίσεις.
Έχοντας διαμορφώσει άποψη για τα κακώς κείμε-να που δυσκολεύουν την καθημερινότητά μας προ-σπαθώ να είμαι Ενεργός Πολίτης.
Συμμετέχω στην κίνηση «Ενεργοί Πολίτες Στερεάς» για μια πραγματική αλλαγή στη Περιφέρεια.
Παντρεμένη με τον γυναικολόγο Παναγιώτη Κου-τσοπίνη, είμαι μητέρα της εντεκάχρονης Θεοδώρας.
Χόμπι μου η ιστιοπλοΐα και η ζωγραφική.
Με τη κόρη μου Θεοδώρα
Με τον σύζυγο και ιατρό μου
Ελένη Λεκάκη
Υποψήφια ΠεριφερειακήΣύμβουλος
...Με άποψη, με θέσεις και με συγκεκριμένες προτάσεις...
...Για να είναι η πολιτική στην υπηρεσία του κοινωνικού συνόλου...
ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΩΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΜΑΛΙΑΚΟΥ
Τεύχος 1 Μάιος 2014
Αγαπητέ υποψήφιε ψηφοφόρε της Φθιώτιδας
Πιστεύω και συμφωνώ με την Πρωτοβουλία Ενεργών Πολιτών Λαμίας ότι για τη σωτηρία του Μαλιακού αλλά και για την ανάκτηση της χαμένης αξιοπιστίας των πολιτών προς τη θάλασσα πρέπει να ληφθούν αυστηρά μέτρα, που να οδηγούν στην άμεση ή έστω την σταδιακή εξάλειψη των εστιών ρύπανσης. Ταυτόχρονα θεωρούμε αναγκαίο να επισημάνουμε τα εξής: • Είναι απαραίτητη σήμερα η εγκατάσταση ενός αξιόπιστου δικτύου σταθμών μέτρησης της ποιότητας των νερών του κόλπου και των νερών του Σπερχειού. • Μπορεί και πρέπει να βελτιωθεί η λειτουργία των Υπηρεσιών προληπτικού ελέγχου και κυρίως της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Φθιώτιδας και η στελέχωσή τους με ανάλογο επιστημονικό προσω-πικό. • Η καθυστέρηση στην χωροθέτηση και την κατασκευή των δύο ΧΥΤΑ στο νομό, μας οδηγεί στην πρόταση για ανα-θεώρηση και αλλαγή του Περιφερειακού Σχεδιασμού αξιοποιώντας τους υπάρχοντες ΧΥΤΑ στην Περιφέρεια και δη-μιουργώντας σταθμούς μεταφόρτωσης των απορριμμάτων σε κάθε επαρχία. Έτσι θα επιτευχθεί οικονομική και τεχνι-κή βιωσιμότητα, αλλά και θα ξεπεραστεί το πρόβλημα της χωροθέτησης των δύο προβλεπόμενων. • Παρακολουθούμε τις καθυστερήσεις σε σχέση με την πλήρη εφαρμογή της οδηγίας πλαίσιο 60/2000/ΕΕ για τα νε-ρά, που πρέπει να ξεπεραστούν. • Σε ό,τι αφορά στην προστατευόμενη περιοχή NATURA 2000, θεωρούμε ότι πρέπει να ολοκληρωθεί η διαδικασία αναθεώρησης των όρων και των ορίων, που είναι σε εκκρεμότητα, και να συσταθεί Ενιαίος Φορέας Διαχείρισης με τον Εθνικό Δρυμό της Οίτης, ως ενιαίο οικοσύστημα Οίτης- Σπερχειού – Μαλιακού. • Να εξαντληθούν τα περιθώρια επανεξέτασης των εναλλακτικών λύσεων για τη χάραξη του αυτοκινητόδρομου Ε65, που προβλέπεται να περάσει μέσα στην κοιλάδα του Σπερχειού. • Να χαρακτηρισθεί ο Σπερχειός και οι παραπόταμοί του ως “ευαίσθητοι αποδέκτες” και να ληφθούν τα ανάλογα νο-μοθετικά μέτρα. • Να μελετηθεί η δυνατότητα ένταξης των καλλιεργήσιμων εκτάσεων στην κοιλάδα του Σπερχειού σε πρόγραμμα απονιτροποίησης και να ενισχυθούν τα προγράμματα βιολογικής γεωργίας με στόχο την ανάδειξη της κοιλάδας σε “Ζώνη Βιολογικής Γεωργίας”. • Επειδή αυτό το διάστημα είναι σε εξέλιξη η διαβούλευση για το Χωροταξικό των Υδατοκαλλιεργειών, θεωρούμε ότι πρέπει να γίνει χωροθέτηση των ιχθυοτροφικών μονάδων εκτός των ορίων του Μαλιακού. Τέλος για τη βιώσιμη πορεία της περιοχής του Μαλιακού, εγώ συντάσσομαι με τις θέσεις της Πρωτο-βουλία Ενεργών Πολιτών Λαμίας. Πιστεύουμε ότι απαιτείται Ολοκληρωμένη Μελέτη Διαχείρισης της παράκτιας ζώνης του κόλπου και της κοιλάδας του Σπερχειού, που να περιλαμβάνει όλες εκείνες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες είναι συμβατές με την προστασία του θαλάσσιου και του παρά-κτιου περιβάλλοντος, όπως: - τον ήπιο τουρισμό (παράλιο, αγροτουρισμό, οικοτουρισμό, ιαματικό τουρισμό, ορεινό τουρισμό). - τη βιώσιμη παράκτια αλιεία - και τη βιολογική γεωργία με κύριο άξονα την ελιά, την ενίσχυση των τοπικών ποικιλιών, των τοπικών προϊόντων ποιότητας και προϊόντων ονομασίας. Ένα μοντέλο διαχείρισης που θα σέβεται τους φυσικούς πόρους, με βάση την αρχή της βιωσιμότητας. Αυτά μπο-ρούν να γίνουν πράξη μέσα από έναν ειλικρινή συνεχή διάλογο και με την συμμετοχή των φορέων και των κατοίκων της περιοχής. Είναι καιρός να αλλάξουν οι πολιτικές, να σταματήσουν οι υποχωρήσεις απέναντι στα συμφέροντα και τις πρόχειρες “αναπτυξιακές” λογικές. Μόνο έτσι θα μπορέσουμε να ανατρέψουμε την κατάσταση στον Μαλιακό και να μιλάμε για καθαρή θάλασσα για μας και τα παιδιά μας. Διαφορετικά, όπως επισημαίνουν και οι επιστήμονες, θα μιλάμε για μια μόνιμη απειλή και έναν μόνιμο κίνδυνο. (Από το http://www.pepla.gr/poiotita-zois/maliakos.html)
Τηλέφωνο / Φαξ: 22310-34452
Κινητό: 6977 245 095
email : lekakiel27@gmail.com
blog: http://elenilekaki.blogspot.com/
fb: EleniLekaki.energoipolitesstereas
www. pepla.gr
Σελίδα 8

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου