Την εφαρμογή πλήρους αναλογικού ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων για πραγματικές χρεώσεις, που θα αντιστοιχούν στη διανυόμενη απόσταση, νομοθέτησε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης.
"Φρένο" στη διέλευση βαρέων οχημάτων από το παράπλευρο οδικό δίκτυο βάζει τροπολογία που ψηφίστηκε από την ολομέλεια της Βουλής με τον αρμόδιο υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστου Σπίρτζη να διευκρινίζει ότι με το νέο καθεστώς οι οδηγοί βαρέων οχημάτων θα προμηθεύονται ειδική βινιέτα στα σύνορα,πληρώνοντας κατά την είσοδο τους στη χώρα.
Το πλήρες αναλογικό ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων θα αφορά τους διερχόμενους οδηγούς οχημάτων όλων των κατηγοριών. Καθιερώνεται δε με τροπολογία που ψηφίστηκε σήμερα από τη Βουλή, με την οποία επίσης απαγορεύεται η διέλευση βαρέων οχημάτων από το παράπλευρο οδικό δίκτυο.
Οι επιτροπές αγώνα Λοκρίδας τονίζουν ότι δεν λύθηκε το πρόβλημα των διοδίων μ΄αυτήν την τροπολογία ,συνεχίζουν να ζητούν ελεύθερους δρόμους χωρίς διόδια .
Ιδιαίτερα ζητάμε να καταργηθούν άμεσα τα διόδια που χωρίζουν τον δήμο Λοκρών στα δύο ή οι κάτοικοι να μην πληρώνουν διόδια !
Για τα δε υπόλοιπα διόδια,στην υπόλοιπη Ελλάδα αντιπροτείνουμε έστω πληρώνοντας ένα ποσό πχ της τάξης 50 ευρώ το εξάμηνο για την συντήρηση των δρόμων να ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ ΑΜΕΣΑ τα διόδια ,κυρίως τα μετωπικά και οι δρόμοι να είναι ελεύθεροι για όλους. Οι συμβάσεις παραχώρησης είναι κατ΄εμάς και παράνομες και αντισυνταγματικές!
Μετά από 7 χρόνια αγώνες , από το 2009 που αγωνιζόμαστε ενάντια στα διόδια, βλέπουμε επιτέλους μερική δικαίωση των αγώνων μας ,με την πλήρη χιλιομετρική χρέωση που θα γίνεται και θα είναι πιο δίκαια , αλλά και με την απαγόρευση της κυκλοφορίας των υπερβαρέων οχημάτων στο παράπλευρο δίκτυο που δημιουργούσαν τόσα χρόνια πρόβλημα και κίνδυνο στην μετακίνηση των κατοίκων της περιοχής ,αλλά και κατέστρεφαν το οδικό δίκτυο .
Λύνεται το κυρίαρχο πρόβλημα των χωριών του Προσκυνά και Τραγάνας που είχαν με την διέλευση των φορτηγών, αλλά παραμένει το πρόβλημα της αυξημένης διέλευσης των ΙΧ ,τα οποία δεν τηρούν το όριο ταχύτητας .
Οι επιτροπές αγώνα Λοκρίδας θα συνεχίσουν τον αγώνα τους μέχρι την πλήρη δικαίωση.
Σύμφωνα με την ψηφισθείσα τροπολογία, η χρέωση των διοδίων μπορεί να γίνεται:
α) Ανά χιλιόμετρο χρήσης του δικτύου και
β) αναλογικά, ανά χρονική περίοδο χρήσης του δικτύου –ημερήσια, εβδομαδιαία, μηνιαία, ετήσια, κ.α.– με την επιφύλαξη του νομικού καθεστώτος που διέπει τις συμβάσεις παραχώρησης.
Σύμφωνα με το υπουργείο, διασφαλίζονται έτσι πραγματικές και δίκαιες χρεώσεις για τους χρήστες των αυτοκινητοδρόμων.
Στην τοποθέτησή του επί της συγκεκριμένης τροπολογίας, ο υπουργός έδωσε αναλυτικές διευκρινίσεις για τον τρόπο εφαρμογής του νέου μέτρου, υπογραμμίζοντας ότι εφεξής θα υπάρχει βινιέτα (κάρτα διοδίων) σε όλες τις εισόδους της χώρας. Κατά συνέπεια, τα φορτηγά και τα βαρέα οχήματα θα πληρώνουν διόδια στις εισόδους της χώρας, ώστε να μην διέρχονται με ανορθόδοξο τρόπο από τη χώρα μας και να υπάρχουν έσοδα για τη συντήρηση του δικτύου, «που σήμερα βαραίνει τον ελληνικό λαό».