ΔΗΜΟΣ ΛΟΚΡΩΝ Αταλάντη,Μαλεσίνα,Μαρτίνο,Λιβανάτες,(Αρκιτσα, Έξαρχος,Καλαποδι,Κυρτωνη,Τραγάνα,κλπ)

ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ στο blog των πολιτων του δημου ΛΟΚΡΩΝ , αφηστε την γνωμη σας το σχολιο σας, το άρθρο σας ελευθερα... αρκει μην υπαρχουν προσωπικες υβρεις, εξαλλου ο καθενας που γραφει ειναι και υπευθυνος για αυτα που γραφει...

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ με τα ΝΕΑ του δήμου ΛΟΚΡΩΝ , e-mail : alexiouargyris@hotmail.com , alexiou.argyris@gmail.com και ΔΗΜΟΣ ΛΟΚΡΩΝ : 2233022231,ΦΑΞ 2233022606 και τηλ. Δημάρχου :2233081015

ΔΗΜΟΣ ΛΟΚΡΩΝ Αταλάντη,Μαλεσίνα,Μαρτίνο,Λιβανάτες και οι κοινοτητες: Αρκιτσα,Τραγάνα,Έξαρχος,Καλαποδι,Λαρυμνα, Κυρτωνη,Θεολογος,Κυπαρισσι,Προσκυνας,Μεγαπλατανος,Γολεμι, Μαζι.

ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ ΔHMOY ΛΟΚΡΩΝ

ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ ΔHMOY ΛΟΚΡΩΝ
Δημαρχείο 22330- 22231 / 22374 Δήμαρχος 22330-81015 Δασαρχείο 22330-22171 Αγροτική Τράπεζα 22330-22427 Αστυνομία 22330-81000 Αρχαιλογικό Μουσείο 22330-89210 Αγρονομίο 22330-22436 Πυροσβεστική 22330-80844 Δημοτική Βιβλιοθήκη 22330-80016 Δημοτικό Στάδιο 22330-23677 ΔΕΗ 22330-81012 και βλάβες 22330-81013 Ειρηνοδικείο 22330-22311 ΕΛΤΑ 22330-22258 Γραφείο Συγκοινωνιών ΚΤΕΛ 22330-80214 Γραφείο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης 22330- 24451 Πολεοδομία 22333-51300 Εφορία 22330-22122 Ενωση Γεωργικών συναιτερισμών 22330-22636 ΙΚΑ 22330-89062 Κτηματολόγιο 222330-22278 Κέντρο Υγείας 22333-50011 ΚΑΠΗ 22330-22766 ΚΕΠ 22330-23900 ΚΤΕΛ 22330-22236 Αγροτικό Κτηνιατρείο 22330-22351 Λημεναρχείο Σκάλας 22330-31108 Στρατιωτική Βάση ΝΑΤΟ 2230-22425 ΟΤΕ 22330-22499 Εθνική Τράπεζα 22330-22226 Τμήμα Επιθεώρησης 22330-22890 Τμήμα Χημικών Υπηρεσιών 22330-23000

Υπηρεσίες Δήμου:
- Υπηρεσία Δημοτολογίων (τηλέφωνο: 2233022374) - Υπηρεσία Ύδρευσης (τηλέφωνο: 2233022374) - Γραφείο Δημοτικού Συμβουλίου και Δημαρχιακής Επιτροπής -Γραφείο Προμηθειών (τηλέφωνο: 2233022374) - Οικονομική Υπηρεσία (τηλ. 2233022495) - Ταμειακή Υπηρεσία (τηλ. 2233022495) - Τεχνική Υπηρεσία (τηλ. 2233081003) - Γραφείο Ανάπτυξης και Προγραμματισμού ΕΛΓΑ (τηλ. 2233081003) - Πρόνοια (τηλ 2233081052)

Παρασκευή, 19 Μαΐου 2017

Ο ΝΈΟΣ ΝΌΜΟΣ για την ΤΟΠ. ΑΥΤΟΔΙΟΊΚΗΣΗ - ΔΗΜΟΙ-ΤΟΠΙΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ και ΑΛΛΑΓΕΣ.




ΛΙΓΑ ΚΑΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΝΈΟ ΝΌΜΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΠ. ΑΥΤΟΔΙΟΊΚΗΣΗ:


                                         Οι υποψήφιοι ΔΗΜΑΡΧΟΙ ,δήμου ΛΟΚΡΩΝ το 2014


Α) Δήμοι
Δημοτικές κοινότητες
Δομές ενδοδημοτικής
Τοπικές κοινότητες
Μεταφορά αρμοδιοτήτων και πόρων έτσι ώστε να αποκτήσουν ουσιαστική δυνατότητα παρέμβασης στα τοπικά ζητήματα.
Εκλογή αποσυνδεδεμένη από τις εκλογές για το Δημοτικό Συμβούλιο. Δυνατότητα κατάρτισης τοπικού ψηφοδελτίου.
Έμμεση εκλογή των προέδρων των τοπικών συμβουλίων.




Σύστημα Διοίκησης
Να είναι σαφές ότι το κυρίαρχο όργανο λήψης αποφάσεων ιδιαίτερα αυτών που έχουν ιδιαίτερο πολιτικό βάρος είναι το Δημοτικό Συμβούλιο. Έπεται ο Δήμαρχος που διατηρεί την ισχυρή εκτελεστική αρμοδιότητα.
Προτείνουμε τη διατήρηση και ενίσχυση της οικονομικής επιτροπής, της επιτροπής ποιότητας ζωής, της σχολικής επιτροπής ως βασικών μονάδων που επικουρούν το Δήμαρχο και το Δ.Σ.
Πιστεύουμε ότι με την αναλογική σύνθεση του Δ.Σ. αυτές οι επιτροπές μπορούν να αποτελέσουν όργανα ουσιαστικής διαβούλευσης σε σοβαρά ζητήματα πριν καταλήξουν στο Δ. Συμβούλιο (πχ προϋπολογισμός) και να προετοιμάσουν τις αναγκαίες συνθέσεις-συναινέσεις.
Οι αντιδήμαρχοι έχουν κυρίως εκτελεστικές αρμοδιότητες, όπως άλλωστε και η Ε. Επιτροπή.
Ο Γ. Γραμματέας που ορίζεται από τον Δήμαρχο ασκεί αυστηρά υπηρεσιακά καθήκοντα, ενώ συνολικότερα επιβάλλεται αναβάθμιση των υπηρεσιών που μπορεί να περιορίσουν την ενασχόληση των αποφασιστικών οργάνων (Δ.Σ., Επιτροπές) με δευτερεύουσας σημασίας θέματα.
Εκλογικό Σύστημα-Θεσμοί Συμμετοχής-Όργανα διαβούλευσης
Α. 

• Κατάργηση του απόλυτα καλπονοθευτικού σημερινού συστήματος εκλογής των Αυτοδιοικητικών αρχών.
• Υιοθέτηση της απλής αναλογικής στην εκλογή των Δημοτικών-Περιφερειακών Συμβούλων και των μελών των τοπικών Συμβουλίων. Παραταξιακά ψηφοδέλτια.
• Στα τοπικά συμβούλια σε τοπικές κοινότητες κάτω των 1000 κατοίκων ενιαίο ψηφοδέλτιο. 
• Άμεση εκλογή Δημάρχων-Περιφερειαρχών με πλειοψηφικό τρόπο (50% συν ένα για εκλογή σε 1 ή 2 γύρους)
• Αποσύνδεση της διαδικασίας εκλογής Δ.Σ.-Δημάρχου με εκείνη της επιλογής Δημοτικών-Τοπικών Κοινοτήτων.
Δυνατότητα ξεχωριστής καθόδου συνδυασμού σε τοπικό συμβούλιο. 
• Διατήρηση, για την εκλογή του Δημοτικού Συμβουλίου, διακριτών εκλογικών περιφερειών των Δ. Ενοτήτων όπως σήμερα.
Β. Θεσμοί Συμμετοχής
Η υιοθέτηση άμεσων μορφών έκφρασης της βούλησης των δημοτών όχι μόνο μπορεί να ενισχύσει τη λειτουργία των Δήμων ως πρωτογενών κυττάρων διαμόρφωσης εξουσίας, αλλά να βοηθήσει και τα όργανα των ΟΤΑ (Συμβούλια-Επιτροπές) να διαμορφώσουν θέσεις με συνθέσεις και συμπλεύσεις (πχ συμμετοχικός προϋπολογισμός). Όμως για να συμβεί αυτό πρέπει να περιφρουρήσουμε αυτούς τους θεσμούς από εκφυλιστικά φαινόμενα.
Θα πρέπει να είναι σαφές πχ ότι δημοψηφίσματα για συγκεκριμένα θέματα δεν έχουν κανένα δεσμευτικό χαρακτήρα αν δεν ψηφίζει η πλειοψηφία των κατοίκων μιας περιοχής, ή δε λαμβάνονται καθόλου υπόψιν αν συμμετέχει κάτω από το 1/5 του συνόλου των εκλογέων.
Όπως επίσης συνελεύσεις γειτονιάς-συνοικίας μικρών πληθυσμιακά κοινοτήτων θα πρέπει να έχουν σοβαρή συμμετοχή, για να παράξουν τα αποτελέσματα που θα προβλέπει ο νόμος.
Οφείλουμε να ενισχύσουμε το πολιτικό μας σύστημα με μορφές άμεσης δημοκρατίας ιδιαίτερα στο χώρο της Αυτοδιοίκησης. Όμως τα συλλογικά αντιπροσωπευτικά όργανα (Συμβούλια-Επιτροπές) είναι τα κυρίαρχα όργανα διοίκησης και πολιτικής έκφρασης των πολιτών.
Γ. Όργανα Διαβούλευσης
Αν υιοθετηθούν θεσμοί συμμετοχής αποτελεσματικοί και λειτουργήσουν σωστά και αναλογικά οι επιτροπές των ΟΤΑ, τότε τα όργανα διαβούλευσης έχουν νόημα για συγκεκριμένα θέματα σε Δήμους μεγάλους πληθυσμιακά και βέβαια στις περιφέρειες.
Τα συμβούλια κοινωνικής διαβούλευσης θα πρέπει να συγκρατούνται από αντιπροσώπους φορέων με πραγματική κοινωνική παρουσία και νόμιμη υπόσταση (συνδικάτα, συλλόγους, επιμελητήρια κτλ) θα συζητούν τα σοβαρά θέματα της πόλης τους ή της περιοχής τους με την προϋπόθεση ότι θα έχουν όλα τα στοιχεία στη διάθεση τους, δική τους συγκρότηση και όργανα, θα έχουν δε συμβουλευτικό-γνωμοδοτικό ρόλο στα Συμβούλια όπου θα καταθέτουν τις προτάσεις τους.
4. Εποπτεία-Έλεγχος ΟΤΑ
Εκείνο το οποίο πρέπει να σταματήσει άμεσα είναι οι πολλοί έλεγχοι, πολλές φορές σκοπιμότητας, που δεν έχουν καταφέρει παρ’όλα αυτά να περιορίσουν το μέγεθος των παρατυπιών-παρανομιών στην Αυτοδιοίκηση.
Κατά συνέπεια χρειάζεται ένα σαφές, κατάλληλα δομημένο σύστημα που θα ενοποιήσει όλους τους ελέγχους και θα καταστήσει αποτελεσματική και σύννομη τη λειτουργία των ΟΤΑ.
Αυτό το σύστημα πρέπει να υποστηρίζεται από ένα όργανο που θα επιλέγεται με αξιόπιστες διαδικασίες από ανώτερα υπηρεσιακά στελέχη-δικαστικούς που θα πρέπει οπωσδήποτε να γνωρίζουν πολύ καλά την Αυτοδιοίκηση.
Παρά τους κινδύνους που σε πρώτη φάση ενδεχομένως θα υπάρξουν, σωστή είναι η πρόταση για κατάργηση του υποχρεωτικού ελέγχου νομιμότητας, αφού εξάλλου από 1/1/2019 καταργείται και ο προληπτικός έλεγχος.
Σε κάθε περίπτωση οι θέσεις που περιέχονται στο πόρισμα είναι στην σωστή κατεύθυνση και μπορούν να δημιουργήσουν ένα πλαίσιο που θα απαλλάσσει τους ΟΤΑ από εποπτεία και ελέγχους που σε ορισμένες περιπτώσεις έχουν πολιτική σκοπιμότητα και σε άλλες αναδεικνύουν την εμφανή ανεπάρκεια και το αλαλούμ των ελεγκτικών αρχών.
5. ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ
Οι αρμοδιότητες αφορούν το σύνολο ή τμήμα μιας διαδικασίας άσκησης δημόσιας πολιτικής.
Άρα είναι πιθανόν να αναφέρονται και στα τρία επίπεδα διοίκησης (Κ. Κράτος, Περιφέρειες, Δήμοι).
Οι αρχές της εγγύτητας και της επικουρικότητας πρέπει να ορίζουν με σαφή τρόπο τον καθορισμό των πεδίων άσκησης των δ. πολιτικών και τους ρόλους που κάθε βαθμίδα διοίκησης καλείται να ασκήσει.
Υπάρχουν ίδιες ή αποκλειστικές αρμοδιότητες που υλοποιούνται από έναν φορέα (Κ. Κράτος και Δήμοι), ανατιθέμενες αρμοδιότητες που συνήθως προέρχονται από το Κ. Κράτος προς τους ΟΤΑ και κοινές αρμοδιότητες (τμήματα μιας ενιαίας δημόσιας πολιτικής) που ασκούνται και από τα τρία θεσμικά επίπεδα.
Με δεδομένο ότι βασική πολιτική μας αντίληψη είναι η προοδευτική μεταφορά αρμοδιοτήτων προς την Αυτοδιοίκηση στα πλαίσια μιας στρατηγικής αποκέντρωσης και της πολυεπίπεδης διακυβέρνησης, πρέπει να ορίσουμε με σαφήνεια τους τομείς των δημόσιων πολιτικών που πρέπει να ασκούνται από την Αυτοδιοίκηση σήμερα με βάση:


  • Την οικονομική δυνατότητα που υπάρχει
  • Την ικανότητα (ανθρώπινοι πόροι – επιχειρησιακή επάρκεια) των ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού να υλοποιήσουν με ικανοποιητικό τρόπο τις δημόσιες πολιτικές-αρμοδιότητες που θα έχουν.
Για να μη χαθούμε σε μια ατέρμονη συζήτηση κατανομής ρόλων και πόρων στο σύνολο των Δ. πολιτικών και κυρίως να μην αναθέσουμε αρμοδιότητες που δεν μπορούν αν ασκηθούν από την Αυτοδιοίκηση και πηγαινοέρχονται, όπως συνέβη με τον «Καλλικράτη», πρέπει με βάση τα δεδομένα να περιοριστούμε, με πολιτική επιλογή, σ’αυτήν τη φάση, σε συγκεκριμένους τομείς που κρίνουμε ότι μπορούν επιμέρους τμήματα τους να περάσουν στους ΟΤΑ.
Πιο συγκεκριμένα αναφερόμαστε στους τομείς χωροταξίας-παραγωγής, στο περιβάλλον, στην κοινωνική πολιτική, στον Αθλητισμό-Πολιτισμό-Παιδεία.
Αυτό πρέπει να συμφωνηθεί σε επίπεδο κεντρικό κυβερνητικής πολιτικής και να αποτελέσει αντικείμενο διαλόγου με τα συναρμόδια υπουργεία και τμήματα του κόμματος.
Όσον αφορά τους υπόλοιπους τομείς, καλό θα είναι με άνεση χρόνου να μελετήσουμε όλα τα δεδομένα και να προετοιμασθούμε για το επόμενο στάδιο που προφανώς αντικειμενικά θα ανοίξει μετά τη συνταγματική αναθεώρηση.

6. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ-ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΑ
Τα οικονομικά έσοδα των ΟΤΑ, παρά τη βελτίωση στη θεσμοθέτηση τους τη δεκαετία του 80’ υπολείπονται πολύ του μ.ο. της Ε.Ε. τόσο ως προς το ΑΕΠ όσο και ως προς τον προϋπολογισμό.
Εκείνο όμως που μέχρι πρότινος αφορούσε την αναπτυξιακή διάσταση των Δήμων ήταν σχεδόν ανύπαρκτο μέχρι το 2010.
Η καθιέρωση της περιφερειακής Αυτοδιοίκησης και η υποχρέωση από την Ε.Ε. να διαχειρίζεται ένα υψηλό ποσοστό του ΕΣΠΑ άλλαξε σοβαρά τα δεδομένα στον αναπτυξιακό τομέα για τους ΟΤΑ.
  • Είναι προφανές ότι η μείωση της κρατικής επιχορήγησης που έφτασε περίπου τα 60% τα τελευταία χρόνια πρέπει να σταματήσει.
Οφείλουμε να αποκαταστήσουμε σταδιακά τη χρηματοδότηση των ΟΤΑ με βάση βέβαια τα γενικότερα οικονομικά δεδομένα. Όμως να δούμε:

1. Το «καλάθι» των εσόδων της Αυτοδιοίκησης συνολικά.
2. Να εξετάσουμε τις πάγιες λειτουργικές ανάγκες όλων των κατηγοριών των ΟΤΑ.
3. Να αποσαφηνίσουμε με ακρίβεια το ποσοστό και την πηγή προέλευσης των εσόδων που προέρχονται από τον κρατικό προϋπολογισμό.
4. Να υπάρξει ένα ποσοστό των Κ.Α.Π. που θα χρησιμοποιείται κεντρικά για ουσιαστική ενίσχυση των αδύναμων Δήμων.
5. Να δούμε με προσοχή δυο πηγές εσόδων της Αυτοδιοίκησης που καταγράφονται στις χώρες-μέλη της Ε.Ε. από «προσόδους παροχής αγαθών και υπηρεσιών» και φορολογικά έσοδα τοπικά. Αυτά βέβαια συνυπολογιζόμενης της δύσκολης μνημονιακής συγκυρίας.
6. Υπάρχουν επεξεργασίες παραδοσιακά της ΚΕΔΚΕ και της ΕΕΤΑΑ που μπορούν να φανούν χρήσιμες, όπως άλλωστε και εκείνες των υπηρεσιών του ΥΠ.ΕΣ.
Όμως, εάν στο κομμάτι των εσόδων για λειτουργικά έξοδα των ΟΤΑ υπάρχει αντικειμενικά δυσκολία, στο αναπτυξιακό σκέλος καταγράφοντας σημαντικές δυνατότητες.
Το ΕΣΠΑ, (50% περίπου), μπορεί να χρησιμοποιηθεί από την Αυτοδιοίκηση.
Όμως από τη μια πλευρά οι αυθαιρεσίες των περιφερειαρχών (στην πλειοψηφία τους), από την άλλη η καταγραφείσα αδυναμία του συνόλου των Δήμων (με λίγες εξαιρέσεις) έχουν δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα.
Εκτός του ΕΣΠΑ όμως, υπάρχουν και άλλες πηγές χρηματοδότησης όπως το ΤΠΔ, η Ευρ. Τραπ. Επενδύσεων, το Πράσινο Ταμείο (έστω με μικρό προς το παρόν ποσό), το Πρόγραμμα Δημ. Επενδύσεων. Το κυρίαρχο ζήτημα είναι πως θα οργανωθούν οι Δήμοι με δημόσια κεντρική πλαισίωση αλλά και με περιφερειακό δημοκρατικό προγραμματισμό ώστε να πρωταγωνιστήσουν στη διαδικασία παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας.
Έτσι εκτός από τις πηγές χρηματοδότησης, τα πεδία αξιοποίησης (ακίνητη περιουσία) πρέπει να περιγράψουμε και να ορίσουμε και τα εργαλεία, κεντρικά, περιφερειακά, τοπικά, που θα βοηθήσουν σ’αυτήν την κατεύθυνση.
Είναι το πιο δύσκολο αλλά και το πιο αποφασιστικό τμήμα της μεταρρύθμισης.



ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Δεν είναι σωστή η αντίληψη ότι οι μεγάλες μεταρρυθμίσεις είναι ζήτημα θεσμικών αλλαγών. Ναι, το 50% είναι το θεσμικό πλαίσιο που όσο πιο σαφές, τόσο πιο αποτελεσματικό καθίσταται. Το άλλο 50% σε μια πετυχημένη μεταρρύθμιση είναι ο τρόπος και τα μέσα υλοποίησης των θεσμικών τροποποιήσεων.
Για την Αυτοδιοίκηση που μιλάμε οφείλουμε να ορίσουμε με σαφήνεια τα επιχειρησιακά,οικονομικά,οργανωτικά μέτρα που θα πάρουμε για να υποστηρίξουμε την θεσμική αλλαγή, δεδομένου των δυσμενών συγκυριών.
1. - Τί ποσοστό του προϋπολογισμού σε βάθος τετραετίας θα διαθέσουμε.
- Θα προχωρήσουμε σταδιακά στην χρησιμοποίηση του συνόλου Π.Δ. επενδύσεων από την Αυτοδιοίκηση, εκτός από τα μεγάλα έργα-παρεμβάσεις.
- Θα αυξήσουμε το ποσοστό του ΕΣΠΑ.
- Θα αξιοποιήσουμε άλλα επενδυτικά εργαλεία.
2. Να προχωρήσουμε σε ένα μεγάλο πρόγραμμα επιχειρησιακής-οργανωτικής υποστήριξης των δυο επιπέδων της Αυτοδιοίκησης που θα περιλαμβάνει:
- τη ριζική αλλαγή στον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας των υπηρεσιών τους
- τον ηλεκτρονικό εκσυγχρονισμό τους
- την συστηματική-ουσιαστική εκπαίδευση-επιμόρφωση του προσωπικού της κατά κατηγορίες και κλάδους.
3. Θα δημιουργήσουμε τα δίκτυα εκείνα (αναφερθήκαμε και προηγουμένως) που θα αλλάξουν σημαντικά την ικανότητα των ΟΤΑ να παρέχουν υψηλού επιπέδου υπηρεσίες, να ασκήσουν κοινωνική πολιτική, να υποστηρίξουν τις αναπτυξιακές πρωτοβουλίες τους. Μιλάμε για οργανισμούς δημόσιου σκοπού και συμφέροντος κεντρικούς-περιφερειακούς, για επιτροπές προγραμματισμού κατά περιφέρεια ή ίσως Π. Ενότητα, για διαδημοτικές συνεργασίες που θα στηριχθούν.

Όλα αυτά χρειάζονται σχέδιο, πολιτική βούληση, οικονομικά μέσα. Αν έχουμε τη διάθεση να τα κάνουμε, κι εμείς υποστηρίζουμε ότι μπορούμε, τότε έχει νόημα μια μεγάλη θεσμική μεταρρύθμιση, αλλιώς ας περιοριστούμε σε απλές, αναγκαίες βελτιώσεις του υπάρχοντος συστήματος.

Αν όμως πιστεύουμε ακόμα ότι βασικό εργαλείο ανάπτυξης, κοινωνικής δικαιοσύνης, δημοκρατίας πρέπει να είναι ο ευρύτερος δημόσιος τομέας, τότε η Αυτοδιοίκηση εδώ οφείλει να πρωταγωνιστήσει αλλιώς ας αναμένουμε τον ιδιωτικό τομέα αποκλειστικά, να μας λύσει τα προβλήματα.  
Δημοσίευση σχολίου