ΔΗΜΟΣ ΛΟΚΡΩΝ Αταλάντη,Μαλεσίνα,Μαρτίνο,Λιβανάτες,(Αρκιτσα, Έξαρχος,Καλαποδι,Κυρτωνη,Τραγάνα,κλπ)

ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ στο blog των πολιτων του δημου ΛΟΚΡΩΝ , αφηστε την γνωμη σας το σχολιο σας, το άρθρο σας ελευθερα... αρκει μην υπαρχουν προσωπικες υβρεις, εξαλλου ο καθενας που γραφει ειναι και υπευθυνος για αυτα που γραφει...

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ με τα ΝΕΑ του δήμου ΛΟΚΡΩΝ , e-mail : alexiouargyris@hotmail.com , alexiou.argyris@gmail.com και ΔΗΜΟΣ ΛΟΚΡΩΝ : 2233022231,ΦΑΞ 2233022606 και τηλ. Δημάρχου :2233081015

ΔΗΜΟΣ ΛΟΚΡΩΝ Αταλάντη,Μαλεσίνα,Μαρτίνο,Λιβανάτες και οι κοινοτητες: Αρκιτσα,Τραγάνα,Έξαρχος,Καλαποδι,Λαρυμνα, Κυρτωνη,Θεολογος,Κυπαρισσι,Προσκυνας,Μεγαπλατανος,Γολεμι, Μαζι.

ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ ΔHMOY ΛΟΚΡΩΝ

ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ ΔHMOY ΛΟΚΡΩΝ
Δημαρχείο 22330- 22231 / 22374 Δήμαρχος 22330-81015 Δασαρχείο 22330-22171 Αγροτική Τράπεζα 22330-22427 Αστυνομία 22330-81000 Αρχαιλογικό Μουσείο 22330-89210 Αγρονομίο 22330-22436 Πυροσβεστική 22330-80844 Δημοτική Βιβλιοθήκη 22330-80016 Δημοτικό Στάδιο 22330-23677 ΔΕΗ 22330-81012 και βλάβες 22330-81013 Ειρηνοδικείο 22330-22311 ΕΛΤΑ 22330-22258 Γραφείο Συγκοινωνιών ΚΤΕΛ 22330-80214 Γραφείο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης 22330- 24451 Πολεοδομία 22333-51300 Εφορία 22330-22122 Ενωση Γεωργικών συναιτερισμών 22330-22636 ΙΚΑ 22330-89062 Κτηματολόγιο 222330-22278 Κέντρο Υγείας 22333-50011 ΚΑΠΗ 22330-22766 ΚΕΠ 22330-23900 ΚΤΕΛ 22330-22236 Αγροτικό Κτηνιατρείο 22330-22351 Λημεναρχείο Σκάλας 22330-31108 Στρατιωτική Βάση ΝΑΤΟ 2230-22425 ΟΤΕ 22330-22499 Εθνική Τράπεζα 22330-22226 Τμήμα Επιθεώρησης 22330-22890 Τμήμα Χημικών Υπηρεσιών 22330-23000

Υπηρεσίες Δήμου:
- Υπηρεσία Δημοτολογίων (τηλέφωνο: 2233022374) - Υπηρεσία Ύδρευσης (τηλέφωνο: 2233022374) - Γραφείο Δημοτικού Συμβουλίου και Δημαρχιακής Επιτροπής -Γραφείο Προμηθειών (τηλέφωνο: 2233022374) - Οικονομική Υπηρεσία (τηλ. 2233022495) - Ταμειακή Υπηρεσία (τηλ. 2233022495) - Τεχνική Υπηρεσία (τηλ. 2233081003) - Γραφείο Ανάπτυξης και Προγραμματισμού ΕΛΓΑ (τηλ. 2233081003) - Πρόνοια (τηλ 2233081052)

Τρίτη, 2 Αυγούστου 2011

Περιέργο παιχνίδι με τα έσοδα των διοδίων απο τους ιδιώτες χαρατσοεισπράκτορες.



ΑΝΕΞΕΛΕΓΚΤΕΣ ΟΙ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΕΙΣΠΡΑΞΗΣ ΔΙΟΔΙΩΝ- ΞΕΦΡΑΓΟ ΑΜΠΕΛΙ ΟΙ ΕΘΝΙΚΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΡΤΥ ΤΩΝ ΧΑΡΑΤΣΟΕΙΣΠΡΑΚΤΟΡΩΝ ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΟΥΝ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΖΗΤΟΥΝ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ
Ανεξέλεγκτες οι εισπράξεις των διοδίων

Χωρίς άμεσο κρατικό έλεγχο λειτουργούν από την άνοιξη του 2008 ώς σήμερα οι σταθμοί των διοδίων στους εθνικούς δρόμους, αποκαλύπτει η Ομοσπονδία Εργαζομένων στο τέως υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ (ΠΟΣΥΠΕΧΩΔΕ) με επιστολή που έστειλε χθες στους συναρμόδιους υπουργούς Οικονομικών Ευάγγελο Βενιζέλο και Υποδομών Γιάννη Ραγκούση, με την οποία ζητεί να εγκατασταθούν συστήματα καταγραφής των διελεύσεων οχημάτων.Υπολογίζεται ότι ο έως τώρα τζίρος από τα διόδια ξεπερνά τα 1,5 δισ. ευρώ και οι εργολάβοι διαμαρτύρονται για μείωση των εσόδων λόγω της οικονομικής κρίσης. Εχουν βεβαίως υποχρέωση να παραδίδουν στοιχεία από τις εισπράξεις, αλλά ο εκ των υστέρων έλεγχος είναι δύσκολος. Στην περίπτωση του αυτοκινητόδρομου Μαλιακός-Κλειδί είχαν εντοπιστεί δύο εργαζόμενοι της κοινοπραξίας που έδιναν συστηματικά στους οδηγούς παραχαραγμένες αποδείξεις. Η υπόθεση έχει παραπεμφθεί στη Δικαιοσύνη και εκκρεμεί η εκδίκασή της από τις αρχές του 2009.

Είναι η τρίτη παρέμβαση της Ομοσπονδίας την τελευταία τριετία, χωρίς ώς τώρα να έχουν ληφθεί μέτρα. Ζητεί, επίσης, επέκταση των ελέγχων στα έσοδα από τα διόδια στην Αττική οδό και στη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου για να διαπιστωθεί αν έχει γίνει η αποπληρωμή του κόστους κατασκευής τους. Είναι υποχρέωση του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων να θέσει άμεσα σε λειτουργία το σύστημα καταγραφής διέλευσης οχημάτων και είσπραξης τελών διοδίων, το οποίο θα είναι ηλεκτρονικά συνδεδεμένο με το σύστημα καταμέτρησης των παραχωρησιούχων, διασφαλίζοντας με αυτό τον τρόπο τα έσοδα που αναλογούν στο Δημόσιο, αναφέρεται στο έγγραφο της ΠΟΣΥΠΕΧΩΔΕ, το οποίο αποκτά ιδιαίτερη σημασία αφού από το 2013 το Δημόσιο θα αρχίσει να εισπράττει μέρος των διοδίων, που ώς το 2037 θα φτάσει ώς το 93% από τα έσοδα των διοδίων, όπως προβλέπουν οι συμβάσεις του 2007.

Αρκεί η έκδοση μιας υπουργικής απόφασης, επισημαίνει στην Ε ο Θόδωρος Αδάμος, μέλος της διοίκησης της Ομοσπονδίας και εκπρόσωπος των εργαζομένων στο Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας (ΤΕΟ). Μας εξηγεί ότι οι συμβάσεις προβλέπουν έλεγχο της είσπραξης των διοδίων και μάλιστα με έξοδα των παραχωρησιούχων. Επιπλέον με την εγκατάσταση κεντρικού συστήματος ελέγχου για το σύνολο των αυτοκινητόδρομων οι οδηγοί που διαθέτουν τις ειδικές συσκευές αυτόματης χρέωσης θα μπορούν να κινούνται σε ολόκληρο το εθνικό δίκτυο και να μην ταλαιπωρούνται στις ουρές για τα χειροκίνητα γκισέ.

Παλιά παιχνίδια

Από την εποχή που τα διόδια λειτουργούσαν με ευθύνη του Δημοσίου υπήρχαν καταγγελίες για παιχνίδια με τα έσοδα. Αφορούσαν κυρίως περιπτώσεις υπαλλήλων που έκοβαν αποδείξεις με τιμές Ι.Χ. σε φορτηγατζήδες ή επαναχρησιμοποίηση αποδείξεων από οδηγούς που αμελούσαν να τις παραλάβουν
. Από το 1998 και ώς τις αρχές του 2005 είχε τεθεί σταδιακά σε λειτουργία ένα υπερσύγχρονο σύστημα είσπραξης και στους 19 σταθμούς που λειτουργούσαν τότε στους εθνικούς δρόμους και επέτρεπαν το αυτόματο τσεκάρισμα όλων των κατηγοριών οχημάτων που περνούσαν από τους σταθμούς διοδίων και την έκδοση της σωστής απόδειξης. Τα έσοδα το 2007, τελευταία χρονιά που τα διόδια λειτούργησαν σε 12μηνη βάση υπό τον έλεγχο του Δημοσίου, είχαν φτάσει τα 156 εκατ. ευρώ και οι ρυθμοί αύξησης ήταν της τάξης του 5% το χρόνο, για την τελευταία πενταετία.

Με την παραχώρηση των εθνικών δρόμων στους εργολάβους το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου, για το οποίο το Δημόσιο είχε διαθέσει πάνω από 12 εκατ. ευρώ, καταργήθηκε με επιχείρημα ότι οι σταθμοί διοδίων αυξήθηκαν, ενώ θα μπορούσε να επεκταθεί. Οι υποδομές αξιοποιούνται μόνο στους σταθμούς του τμήματος Μεταμόρφωση-Σκάρφεια.
Οι δυνατότητές του εξακολουθούν να λειτουργούν πλήρως μόνο στο σταθμό των Μαλγάρων και στη σήραγγα Ακτίου-Πρέβεζας, που παραμένουν στην ευθύνη του Δημοσίου.

Από την άνοιξη του 2008, όταν τα διόδια παραχωρήθηκαν στους κατασκευαστές, οι τιμές έχουν αυξηθεί κατά 50-180%, ενώ οι σταθμοί έχουν σχεδόν διπλασιαστεί και φτάνουν πλέον τους 34. Υπολογίζεται ότι τα ετήσια έσοδα αγγίζουν τα 450-500 εκατ. ευρώ, ακόμα και με μείωση της κυκλοφορίας κατά 10% το χρόνο, όπως υπολογίζουν οι εργολάβοι. *
Της ΧΑΡΑΣ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
Δημοσίευση σχολίου